זן האומיקרון מכה בדרום אפריקה: עלייה של 330 אחוזים באישפוזים

הנתונים מצביעים על קשר בין האומיקרון לעלייה הדרמטית בתחלואה: כמעט כל המאושפזים נדבקו בזן החדש • הנתונים גם מעלים חשש: האינדיקציות הראשוניות שהזן החדש לא גורם לתחלואה קשה - שגויות • מנכ"ל מודרנה: כל המדענים שדיברתי איתם אמרו 'זה לא הולך להיות טוב'
חרדים 10
כ"ו כסלו התשפ"ב / 30.11.2021 12:37

נתוני התחלואה והאשפוז בדרום אפריקה לאחר התפרצות זן האומיקרון – מדאיגים את העולם.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מנתונים שפורסמו היום (שלישי) עולה כי שיעור האשפוז כתוצאה מתחלואה בקורונה במחוז גאוטנג, הכולל גם את העיר יוהנסבורג – העיר הגדולה במדינה, עלה ב-330 אחוזים במשך השבועיים האחרונים.

מדובר במחוז בעל שיעור ההתחסנות הנמוך במדינה כשפחות מ-40 אחוזים מאוכלוסיית המחוז התחסנו.

הנתונים מצביעים על קשר בין האומיקרון לעלייה הדרמטית בתחלואה, לאחר שבדיקה מדגמית של הריצוף הגנטי של הנגיף בקרב מאושפזים הראתה שכמעט כולם נדבקו בזן האומיקרון.

נתונים אלה גם מעלים את החשש כי האינדיקציות הראשוניות לכך שהזן החדש לא גורם לתחלואה קשה – היו שגויות.

מנכ”ל חברת מודרנה, סטפן בנסל, אמר הלילה בראיון ל‘פייננשל טיימס’, כי החיסונים הקיימים הרבה פחות יעילים בהתמודדות מול זן האומיקרון, מאשר זנים קודמים של נגיף קורונה. בנסל הזהיר שיחלפו חודשים עד שחברות התרופות יוכלו לייצר חיסון נגד הזן החדש.

בנסל אמר עוד, כי המספר הגבוה של מוטציות בחלבון הספייק, שהנגיף משתמש בו כדי להדביק תאים אנושיים, וההתפשטות המהירה של הזן בדרום אפריקה, מצביעים על כך שייתכן שיהיה צורך לשנות את ייצור החיסונים הנוכחי בשנה הבאה.

בנסל אמר שהוא לא רואה מצב שבו החיסון מתמודד באותה רמה כמו מול זן הדלתא. הוא הוסיף: “אני חושב שזו תהיה ירידה מהותית. אני פשוט לא יודע כמה כי אנחנו צריכים לחכות לנתונים. אבל כל המדענים שדיברתי איתם אמרו ‘זה לא הולך להיות טוב'”.

“אנחנו פועלים באופן ממוקד”

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה היום על השימוש באיכוני שב”כ כדי לאתר מגעים של נדבקים בזן האומיקרון.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס, אמרה: “בישראל יש 500 מאומתים ליום ולא שולחים את הנתונים שלהם לשב”כ ואנחנו עושים משהו ממוקד במטרה למנוע תחלואה מהווריאנט הזה. ברגע שמספר הנדבקים בזן החדש יעבור רף מסוים של מאומתים ויש הדבקה קהילתית, לא יהיה טעם להמשיך להשתמש בכלי הזה.

“בחקירות שלנו הגענו ל-186 מגעים בחקירה של 13 החשודים בהדבקות בווריאנט ובזכות האמצעים הטכנולוגיים. נוספו עוד 42 מגעים. כלומר רואים שזה כלי משלים וחשוב”.

המשנה ליועמ”ש רז נזרי אמר בדיון: “שימוש בתקנות לשעת חירום הוא בעייתי כי חוקקנו את חוק הקורונה. השתמשנו בכלי בתחילת המגיפה כשלא היה חוק שב”כ ורק שמגיעים לקצה אפשר להשתמש בכלי הזה. במדינה דמוקרטית, שב”כ לא אמור לפעול מול אזרחים אלא רק בטרור – אבל יש יוצאים מהכלל וזה האירוע שאנחנו נמצאים בו כרגע. זה לא יהיה כלי עוקף כנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות