עימותים במאה שערים: המתבצרים פונו ו’סוכת המריבה’ פורקה • צפו

תושבים ממאה שערים התעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח את פירוק את סוכת הענק של הגאון רבי משה ברנסדורפר • עיריית ירושלים: "אנו פועלים למניעת האסון הבא"
חיים טוויל
י"ג תשרי התשפ"ב / 19.09.2021 10:30

סוכה שנבנתה בגובה של 12 מטר על גבי קונסטרוקציה מאולתרת ומסוכנת ברחוב זוננפלד בירושלים, פורקה הלילה (ראשון) על ידי כוחות משטרה ופקחים של עיריית ירושלים – מהלך שגרר עימותים עם תושבים במאה שערים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

הסוכה המסוכנת, של הגאון רבי משה ברנסדורפר, חסמה חלק מנתיב הנסיעה ברחוב וגרמה הפרעה קשה לתנועה. בנוסף, היא נבנתה ללא היתר, תוך גרימת סכנה ממשית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום.

בעת הגעת הכוחות למקום לפנות בוקר, הם נתקלו בחסימת צירי גישה באמצעות פחים שהובערו ועשרות מתגודדים בסוכה ובצירים המובילים לרחוב שבה הוקמה, תוך ניסיון לעכב את ביצוע האכיפה.

כבר עם הגעת הכוחות, יודו מספר אבנים, בקבוקים ושקיות אשפה לעברם, זאת לצד גידופים מצד ההמון שהתקהל באזור, וכך גם בעת עזיבת הכוחות.

עשרות תושבים התאספו בתוך הסוכה ובבניין שלידה מתוך ניסיון למנוע את הפירוק. השוטרים פשטו על הדירה הצמודה לסוכה ופינו בכוח  את הבית והסוכה מעשרות התושבים שהתבצרו בתוכם.

פירוק הסוכה התבצע לאחר שמזה מספר ימים התקיים דיאלוג עם בוני הקונסטרוקציה והם התחייבו לפרק באופן עצמי את הקונסטרוקציה תוך 5 ימים. אולם, משהתחייבותם לא התבצעה, נשלחו פקחי העירייה לפרק את המבנה המסוכן.

בשבוע שעבר נשלחו הפקחים לראשונה, אך בזמן האכיפה הופעלה כנגד פקחי העירייה וכוחות המשטרה אלימות קשה. למרות זאת, ומלפנים משורת הדין, הסכימו בעיריית ירושלים לאפשר לבוני הסוכה פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי – אך גם התחייבות זו לא בוצעה.

הבונים החליטו לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש צו עיכוב לביצוע ההריסה. הם טענו כי הרב הציג אישורים של שני מהנדסים שאישרו את בניית הסוכה, אבל בית המשפט המחוזי קבע בשתי החלטות שונות כי אין עילה למתן עיכוב ביצוע וכי ניתן לבצע את ההריסה לאלתר.

בעיריית ירושלים אמרו: “הקונסטרוקציה ומרפסת הסוכה הענקית שמעליה נבנו ללא היתר ותוך גרימת סכנה ממשית ובטיחותית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום״.

בעיריית ירושלים הסבירו את הצעד: ״אנו פועלים למניעת אסונות נוספים, כמו שקרו השנה בהר מירון ובגבעת זאב, שבהם לצערנו קיפחו את חייהם 47 בני אדם. עיריית ירושלים פעלה, בסיוע משטרת ישראל, להסרת הסכנה. פירוק הקונסטרוקציה בוצע לאחר מיצוי הדיאלוג עם הבונים ודחיה חוזרת ונשנית של הפעולה, מתוך אמונה שהבונים יעמדו בהתחייבותם ויפרקו את הנדרש בעצמם”.

צילום: דוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשעות
    20/09/2021 02:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איך אומרים שזה מסוכן, אחרי ששני מהנדסים אישרו את זה.