ח”כ עפר שלח מקים מפלגה חדשה: “תמו ימי הפסילה של החרדים”

אחרי שדרישתו לקיים פריימריז נדחתה: ח"כ עופר שלח פורש מיש עתיד ומקים מפלגה חדשה • "נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא קץ לשלטונו של נתניהו"
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"א / 24.12.2020 12:24

ח”כ עפר שלח הודיע במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים (חמישי) על עזיבת מפלגת ‘יש עתיד’ והקמת מפלגה חדשה בראשותו. אל המפלגה הצטרף נשיא ארגון העצמאים רועי כהן.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

שלח פתח: “בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה. אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור אלי ולקבל את קווי היסוד שאני מניח היום בפני הציבור”.

שלח המשיך: “לחמתי ונפצעתי בהגנת המדינה הזאת, אני מכיר לעומק אותה ואת אנשיה. דרושה לה מנהיגות אחרת, עם עומק אידיאולוגי, אמינות ויכולת פוליטית. בשנותי בעיתונות ובפוליטיקה הוכחתי שיש לי את שניהם. תחשבו טוב: האם יש מי שאתם מאמינים לו בכך יותר ממני?”

לדבריו, “הייתי ממייסדי יש עתיד, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה. אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות, נושא בתוכו את זרעי הכישלון”.

הוא פנה אל חביו למחנה השמאל: “אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש”לא יודעים מה טוב להם. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם”.

שלח הדגיש: “החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאיפיין את מפלגת העבודה של פעם. תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו”.

על שותפו למפלגה החדשה אמר שלח: “בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אלי”.

בתגובה להצהרת עפר שלח, ממפלגת יש עתיד נמסר: “מאחלים לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו ומודים לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות”.

בראשית חודש ספטמבר הודיע שלח, מי שנחשב שנים למקורבו ואיש סודו של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, כי הוא דורש לקיים פריימריז במפלגה.

“בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות”, אמר אז שלח. “זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח”.

לפיד הודיע לאחר מספר ימים כי הוא דוחה את הדרישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלי משים לב. פולט מפיו את מה שחושב באמת בלי היתממות
    24/12/2020 13:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שינוי אידיאולוגי מפתיע? או אולי נסיון להתמרכז להיות רלוונטי ולא קיצוני?
    ציטוט מדבריו הטובים: תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש’לא יודעים מה טוב להם’.
    האם אכן נולד פוליטיקאי חדש ישר מול זגזגנים? לצערנו בסוף בורח לו שוב האמת על שליטת המימסד הדתי ופסילת מגזר רק לממסד החילוני השמאלי מותר לשלוט
    ציטוט מדבריו המתריסים: מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו”.
    לא נותר אלא לשייך גם אותו לאותו זן של “פוליטיקאים מתממים כדבריו”
    ציטוט מדבריו. כנראה שהנחתום מעיד על עיסתו: תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם”, הדגיש