יו”ר ועדת החינוך מאיים: “טרלול, לא נאשר את ההחלטה על הגנים”

החלטת הממשלה כי בתקופת הסגר השלישי מערכת החינוך תפעל רק עד השעה 13:00 - מעוררת זעם במערכת החינוך • מנכ"ל משרד הבריאות: "זו הייתה פשרה כדי להוריד את הסיכונים" • יו"ר נעמת, חגית פאר אמרה: "זו החלטה הזויה - השרים חושבים שהקורונה הולכת לישון בצהריים?"
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"א / 24.12.2020 11:54

סגר שלישי: מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התייחס היום (חמישי) להחלטה לסגור את  גני הילדים בשעה 13:00 בצהריים החל מיום ראשון.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

בראיון לרשת ב’ הוא הסביר: “זו הייתה פשרה כדי להוריד את הסיכונים. אני מבין שזו החלטה שקשה להבין אותה, אך כשעושים סגר הולכים על חבל דק בין הצרכים”.

שר הביטחון בני גנץ כתב היום בפייסבוק כי “ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה”. גנץ הוסיף כי הוא פועל לשנות את ההחלטה.

יו”ר ועדת החינוך, ח”כ רם שפע מכחול לבן איים היום כי הוא לא מתכוון לאשר בוועדה את ההחלטה הנוגעת לגני הילדים: “לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך. החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת הגיון וחיבור למציאות. הפקרת ילדי ה’-י’ בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 מנוגדות לעמדתי, להגיון ולצרכי השטח.

“אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם. קיבלתי אלפי פניות בשעות האחרונות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם. ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר”.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, נשאל בראיון לגל”צ האם ישקול לשנות את ההחלטה – והשיב: “אני לא רואה סיבה. אני רואה פה את הפן הבריאותי של העניין. אפשר לעשות שינויים ולהישאר עם ההגבלות האלה חודשיים עכשיו”.

מפורום הגנים הפרטיים נמסר כי זו החלטה מנותקת ומופרכת שתגרום נזק חינוכי לילדים וכלכלי לגנים.

יו”ר נעמת, חגית פאר אמרה: “זו החלטה הזויה – השרים חושבים שהקורונה הולכת לישון בצהריים?”

הורים שדיברו עם ‘כאן חדשות’ סיפרו בזעם על ההחלטה. אחד ההורים אמר כי “זו החלטה הזויה, הילד שלי עוד ישן בגן בשעה כזאת”. הורה נוסף הסביר כי “זו פעם ראשונה שלא הבנתי החלטה של הממשלה – זה אומר שהסבתא תלך להוציא את הילד”.

יו”ר ארגון המורים רן ארז פנה לשר החינוך יואב גלנט, וטען לסיכון של המורים בעקבות ההחלטה להשאיר חלק ממערכת החינוך פתוחה.

“כל הכבוד ש’נלחמת’ עבור מערכת החינוך, אך חמור מאוד שבאותו הלהט לא דאגת למורים – אותם אתה מקריב ושולח לחזית ללא כל הגנה של חיסון”, ציין ארז בפנייתו. “אתה דן אותם להידבק בהתקהלות עם תלמידים. אנו דורשים חיסון מיידי בתוך בתי הספר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות