הדיינים קבעו: “לקצר בהקפות, בלי קידושים, עליות רק למבוגרים”

הדיינים הגר"י סילמן, הגר"י רוזנברג והגר"י זילברשטיין פרסמו הוראות והנחיות - בהוראת הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין - כיצד לחגוג השנה, בצל המגפה, את שמחת תורה • ראש בית דין רבני חב"ד, הגר"י ירוסלבסקי: לא לערוך קידושים "ובלי שום שתייה חריפה ואפילו הכי קלה" בהקפות
יוסף גרינבוים
י"ט תשרי התשפ"א / 07.10.2020 14:41

הדיינים הגר”י סילמן, הגר”י רוזנברג והגר”י זילברשטיין פרסמו הוראות והנחיות – בהוראת הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין – כיצד לחגוג השנה, בצל מגיפת הקורונה, את שמחת תורה.

“לרגל המצב הקשה מחמת המגיפה, נתבקשנו על ידי רבותינו גדולי הדור מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ומרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין שליט”א להעיר ולהזהיר בכמה דברים הנוגעים לשמחת תורה וביקשונו להקדים כי ‘יש לשוב ולהזכיר כי יש להתאמץ ביותר להתפלל במניינים בשטח פתוח'”.

1. בהקפות, יש להיזהר מלתת יד זה לזה בעת הריקוד. אפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הספר תורה יקיפו ויש לקצר בהקפות.

2. מי שקיבל ס”ת לידיו, חשוב מאוד לחטא את ידיו מיד לאחר שהעביר את הס”ת לאחר.

3. יש להיזהר לא לנשק בפה את הס”ת (ומעל הס”ת), רק על ידי הפסק של הטלית.

4. יש להתרחק זה מזה ככל האפשר ולא להצטופף.

5. כמובן שחיוב עטיית המסכה-על הפה ועל האף – הוא גם בשעת ההקפות.

6 אין לשבת שבת מרעים לקידוש בביהכנ”ס.

7. יקצרו בקריאת התורה, אפשר לקבוע שלא ינתנו עליות לכל הקהל, אלא רק למניין הקרואים והחתנים, או רק למבוגרים מבין הקהל.

8. ובזכות ההקפדה על ‘ונשמרתם’ ובזכות שמחת החג ושמחת התורה, ה’ יתברך ירחם עלינו ויסיר ממנו חרון אף וכל מחלה וכל תקלה, ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו.

ובאנו על החתום
יצחק זילברשטיין, יהודה סילמן, שריאל רוזנברג

גם הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של נחלת הר חב”ד וראש בית דין רבני חב”ד יוצא בקריאה לכל מתפללי וגבאי בתי הכנסת הפועלים בתקופה זו בחצרות, שלא לערוך שום קידושים במנייני התפילה.

הנה חלק מדבריו: “נמצאים אנו בתקופה שהמגיפה משתוללת ורבים חללים הפילה. צריכים להשתדל שלא תצא תקלה מתחת ידינו.

“זה חג שכל אחד רוקד ושמח, ועלולים לקרות דברים לא רצויים. לכן יש לערוך שמחה אמיתית, עם מסכות מרחקים וללא תקלות. לכן אני מבקש: כל מנייני החצרות בליל שמחת תורה, לאחר התפילה שכל אחד ילך לביתו לערוך קידוש עם בני משפחתו ואחר כך לחזור לבית הכנסת ולערוך הקפות ללא שתייה חריפה ואפילו ללא שתיה קלה.

“וכן בתפילת שחרית של החג, לאחר התפילה כל אחד יחזור לביתו לסעודה לשמוח עם משפחתו, ולאחר מכן לחזור לבית הכנסת לעלות לתורה ולתפילת מוסף.

“כל זאת שלא ח”ו נגיע לתקלות ולנזקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות