ניר ברקת לא ימונה לשר בממשלה • גם אבי דיכטר נשאר בחוץ – ותוקף

נתניהו הודיע לח"כ ניר ברקת כי לא יתמנה לשר בממשלה הקרובה - והבטיח: "אעשה מאמץ גדול לשלב את ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך" • דיכטר: "לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 13:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ח”כ ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר – אך הוא לא ימונה לשר. לפחות לא בשלב זה.

בהודעה שפרסם נתניהו לאחר הפגישה נאמר: “נפגשתי עם ח”כ ניר ברקת שאותו אני מעריך מאוד. ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה.

“לצערי הרב זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח״כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך”.

ח״כ ניר ברקת אמר בתגובה על אי מינויו: “אני מברך על הקמת הממשלה החדשה ושמח שתרמתי את חלקי למען המטרה, גם אם לא אכהן כשר. אני רץ למרחקים ארוכים ואמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה האהובה שלנו בכנסת ובכל תפקיד אותו אמלא בעתיד”.

בערב הבחירות התחייב נתניהו למנות את ברקת לשר האוצר בממשלה שיקים לאחר הבחירות, אך בהמשך התנער מההבטחה בטענה שהיא הותנתה בכך שיעלה בידו להרכיב ממשלת ימין.

ברקת הוא השלישי מקרב העשיריה הראשונה ברשימת הליכוד שלא יושבע היום לשר, לאחר שהתברר שגם גדעון סער ואבי דיכטר לא יושבעו לשרים.

מקרב בכירי הליכוד יוותרו מחוץ לממשלה גדעון סער (מקום 5 ברשימה), ניר ברקת (מקום 9), אבי דיכטר (מקום 11).

ח”כ אבי דיכטר תקף היום בחריפות את נתניהו על שהותיר אותו מחוץ לממשלה.

דיכטר אמר: “בכנסת הבאה אמלא את תפקידי בגאווה ובגאון כחבר כנסת מן המניין. לצערי, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא למנות אותי כשר בממשלתו”.

לדברי דיכטר, “גם בשיחתנו הלילה לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי על ידו לתפקיד של שר ולחבר קבינט ביטחוני. עשרות אלפי אנשים בהם מתפקדי ליכוד רבים ומצביעי ליכוד, תמהים איך זה קורה שנתניהו החליט כך למרות מיקומי בעשירייה ברשימת הפריימריז, ומהעובדה שכיהנתי פעמיים כשר בממשלה וראש שב״כ לשעבר”.

“יחד עם זאת, אני איש ליכוד ואדם ממלכתי המכבד החלטות שקיבל מי שהסמכות בידו ולכן אתמוך בממשלה שבה מכהנים לא מעט מחברי הקרובים בליכוד ובכלל, ומאחל להם בהצלחה”.

לדבריו, “בארבע השנים האחרונות הצלחתי להוביל חקיקה עם רוב של למעלה מ60 חברי כנסת. גם את חוק הלאום, וגם את חוק קיזוז משכורות מחבלים. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ואני בן גאה לעם הנצח. את ניסיוני הבטחוני, המדיני ואת חזוני למדינת ישראל אמשיך לקדם כחבר כנסת. דרושות רפורמות משמעותיות בתחומים רבים, ואעשה כל שביכולתי כדי להוביל אותן. ומילה לסיום. ליכודניקים יקרים, נתתם בי את אמונכם וסייעתם לי לקפוץ 16 מקומות בפריימריז. לא אאכזב אתכם. נמשיך לפעול יחד ולא נוריד ראש”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבי דיכטר
    18/05/2020 19:11
    רחלי שרייבמן
  1. אתה איש נהדר אני הייתי גרה באשקלון אפרידר ואני מכירה אותך הייתי חברה קרובה של אלי עבר הדני זל שהוא גם העריך אותך
    יישר כח רחלי הרצליה [email protected]

  2. אבי דיכטר
    18/05/2020 19:13
    רחלי שרייבמן
  3. גרתי באשקלון צמודה לבית של אלי עבר הדני זל חבר שלך
    אתה איש אמיתי ערכי ומוצלח
    יישר כח לך
    [email protected]

  4. בקושי שרדתי את הרעידה של 8 בסולם דיכטר,קשקשן
    19/05/2020 19:10
    מייק
  5. בקושי שרדתי את הרעידה של 8 בסולם דיכטר,קשקשן