לראשונה: הפרקליטות הורתה לפתוח בחקירת גזענות נגד חרדים

אחרי שחברה המייצרת מטושים לערכות בדיקה לקורונה ביצעה הפרדה גזענית של עובדים חרדים, הורה פרקליט המדינה להעביר הטיפול בפרשה לראש אגף חקירות במשטרה, במטרה לבדוק אפשרות להעמיד לדין את בעלי המפעל • בצלמו: אין ספק שמדובר בגזענות בוטה, חובה להילחם בה
חיים טוויל
י"ט אייר התש"פ / 13.05.2020 11:43

פרסום ראשון בחרדים 10:  בעקבות גל ההסתה הגזעני נגד הציבור החרדי, על רקע משבר נגיף הקורונה – התפתחות חיובית.

בשנים האחרונות סרבה פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה כנגד כל מי שפעל נגד חרדים ממניעים גזעניים. כך היה בתלונות שהוגשו, בין השאר, על ראש העיר טבריה לשעבר, רון קובי, סגן ראש העיר בחיפה לזר קפלון מישראל ביתנו ורבים אחרים.

הטענה המקוממת של הפרקליטות הייתה: החרדים אינם מוגדרים כגזע.

בעקבות כך יזם ח”כ יעקב אשר מיהדות התורה הצעת חוק מיוחדת הקובעת כי גם החרדים נכללים בחוק האוסר על אפלייה, הסתה וגזענות.

אולם מתברר שחל שינוי בעמדת הפרקליטות, כאשר השבוע בחר פרקליט המדינה להעביר לטיפולו של ראש אגף חקירות במשטרת ישראל פניה בגין הפרדה גזענית של עובדים חרדים במפעל ‘נובה מד’.

מפעל ‘נובה מד’ מייצר עזרים רפואיים שונים וממוקם בהר חוצבים בירושלים. בתקופת משבר הקורונה המפעל אף זכה במכרז לייצר את המטושים הנצרכים על מנת לבצע בדיקות קורונה.

כפי שדווח בחרדים 10, מנכ”ל המפעל נקט באפליה ברורה כאשר הודיע לכלל העובדים החרדים, ללא קשר למקום מגוריהם, כי עליהם לצאת לחל”ת. לאחר לחצים הסכים כי ישובו לעבודה, אולם יעבדו בנפרד ובשעות נפרדות מיתר העובדים, כדי שלא ידביקו אותם.

בעקבות כך התחוללה סערה, ושר הכלכלה אף הצהיר שיפעל לבטל את המהלך. גם ח”כים רבים אחרים הגיבו בחריפות.

‘לא אחכה שידביקו’: חרדים במפעל יצור בדיקות קורונה הופרדו מהשאר

ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ הגיש תלונה רשמית ליחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים. בנוסף פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית על עבירת אפלייה במקומות עבודה וגזענות.

היועץ המשפטי לממשלה הפנה פניה זו למ”מ פרקליט המדינה דן אלדד, שהחליט באחת מההחלטות האחרונות טרם עזיבתו את התפקיד כי אכן מדובר במקרה מספיק חמור המצדיק התערבות של משטרת ישראל.

מ”מ הפרקליט העביר תלונה זו לראש אגף החקירות במשטרת ישראל, כדי  שיפתח בחקירה ובדיקת העובדות, כדי לקבל את תמונת המצב המלאה בפרשה, ולאחר מכן יחליט כיצד לפעול.

מארגון בצלמו נמסר לחרדים 10: “אנחנו מברכים על החלטת הפרקליטות. אין כל ספק שמדובר בגזענות בוטה וחובה להילחם בה בכל הכלים המשפטים ואף הפלילים. ארגון בצלמו ימשיך ללוות את הפרשה עד למיצוי ההליכים עם המנהלים הגזעניים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן וכל הכבוד לארגון בצלמו
    13/05/2020 13:31
    ישראל
  1. כולם צריכים לפעול בהסברה חרדית
    ובקרוב לבבות באישי
    כל אחד יכול