אין איסור: מעל גיל 67 ניתן לעבוד, המגזר הציבורי עובר ל’תו סגול’

הממשלה אישרה את דרישת השרה גמליאל: לא תהיה מניעה ועובדים מגיל 67 ומעלה יוכלו להגיע למקום העבודה • אושר גם מעבר המגזר הציבורי לעבודה תחת תקנות 'תו סגול' -  החל מיום ראשון
אריה ריבקינד
ט' אייר התש"פ / 02.05.2020 23:33

הממשלה אישרה הלילה (מוצ”ש) את דרישת השרה גילה גמליאל לבטל את המגבלה שהוחלה ב’תו הסגול’ על בני 67 ומעלה ומנעה מהם להגיע למקום העבודה.

על פי התקנות החדשות, לא תהיה מניעה ועובדים מגיל 67 ומעלה יוכלו להגיע למקום העבודה.

השרה גמליאל: “בשורה מצוינת לאזרחים הוותיקים. הצלחתי לשכנע את הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות לאפשר המשך חיי שיגרה לאזרחים ותיקים. אין סיבה שאזרחים וותיקים ללא גורמי סיכון לא יוכלו להמשיך לעבוד.

“האיסור היווה אפלייה על בסיס גיל ופגע כלכלית וחברתית באזרחים הוותיקים. אמשיך לקדם את התוכנית האסטרטגית ליציאה מהמשבר עבור האזרחים הוותיקים בכל התחומים”.

הממשלה אישרה הלילה גם את מעבר המגזר הציבורי לעבודה תחת תקנות ‘תו סגול’ –  החל מיום ראשון.

במטרה להגדיל את היקף השירות הניתן לציבור ולהגדיל את היקפי הפעילות של עובדי המדינה והמגזר הציבורי, תוך שמירה על בריאות העובדים, מכשירים בימים אלו משרדי הממשלה את מרחבי העבודה כך שיעמדו בתקנות התו הסגול של משרד הבריאות.

על פי תקנות ה’תו הסגול’, על כל משרד למנות ממונה קורונה ולהקפיד על הכללים הבאים: שמירה על כללי היגיינה; איסור התקהלות בפינת הקפה ומטבחונים; אכילה בחדרו של העובד ככל שאפשר; שמירה על מרחק 2 מטר מאחד לשני; בדיקת חום בכניסה; שיבוץ באותה קבוצת הסעה ואותה משמרת, ככל האפשר; בחדר שגודלו עד 20 מטרים רבועים – שני עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס; בחדר שגודלו מעל 20 מ”ר- עד 5 עובדים או מספר גדול יתר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה; קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 אנשים בחדר.

מנכ”לי המשרדים הונחו לעשות את כל ההתאמות הנדרשות על מנת לעמוד ב’תו הסגול’ ולדווח על עמידתם בעניין.

גם יתר גופי המגזר הציבורי התבקשו לנקוט באמצעים סבירים על מנת לפעול בהתאם להוראות ה’תו הסגול’.

בנוסף, נקבעה הוראת מעבר הקובעת כי משרד ממשלתי שלא השלים את ההיערכות לכללי ה’תו הסגול’ עד מחר, יוכל לעשות זאת עד יום שלישי בבוקר, ובינתיים יחולו לגביו המגבלות הקודמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות