פגישת ביבי-גנץ הסתיימה בפיצוץ: חוקי נתניהו הונחו על שולחן הכנסת

גורם בליכוד: המחלוקת נוגעת לוועדה לבחירת שופטים • כחול לבן הניחה על שולחן הכנסת את יוזמות החקיקה להדחת נתניהו, לאחר שהאולטימטום שהציבה פקע • בליכוד מעריכים: כחול לבן תתקשה לקדם את הליכי החקיקה • בכחול לבן מאיימים גם בחוקים בענייני דת ומדינה
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התש"פ / 20.04.2020 10:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן ויו”ר הכנסת, ח”כ בני גנץ נפגשו הבוקר (שני) במעון ראש הממשלה בירושלים – אך הפגישה הסתיימה בפיצוץ בין הצדדים.

לדברי גורם בליכוד, המחלוקת נוגעת לוועדה לבחירת שופטים.

בעקבות כך, גנץ  – המכהן כיו”ר הכנסת – איפשר היום בישיבתה של נשיאות הכנסת להניח את הצעות החוק נגד נתניהו – לאחר שהאולטימטום שהציבה כחול לבן פקע.

בעקבות כך, כדי לאפשר ימים נוספים לקידום חקיקה זו, נשיאות הכנסת אישרה את בקשת גנץ להפוך גם את ימי ראשון וחמישי לימים שבהם תכונס המליאה, ולא רק ימים שני, שלישי ורביעי. זאת, משום שבימים שלישי ורביעי בשבוע הבא יצויינו יום הזיכרון לחללי צה”ל ויום העצמאות והמליאה לא תכונס.

הכנסת התכנסה היום מוקדם מהרגיל, בשעה 11:00 בבוקר, עקב אירועי יום הזיכרון לשואה שייפתחו הערב.

ברקע פגישתם של נתניהו וגנץ עמד האיום של ‘כחול לבן’ לפתוח כבר השבוע בהליכים לחקיקת החוקים שיביאו להדחתו המיידית של נתניהו מתפקידו.

עם זאת, נראה שבליכוד לא התרגשו מהאולטימטום שכבר פקע הבוקר, ומעריכים שכחול לבן תתקשה לקדם אפקטיבית את הליכי החקיקה.

עם זאת, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בכירים בכנסת טוענים כי נבדקת האפשרות להניח הצעת חוק חריפה בהרבה מזו שדיברו עליה עד עכשיו בכחול לבן כדי למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו, ומכל חבר כנסת עם כתבי אישום, את האפשרות להתמודד בבחירות לכנסת.

אם עד כה דובר על הצעות חוק שמונעות מאדם עם כתבי אישום לכהן כראש ממשלה ועל תיקון חוק יסוד הממשלה לשם כך, נערכת עכשיו בדיקה אם להניח הצעת חוק מרחיקת לכת בהרבה – תיקון לחוק יסוד הכנסת שיקבע שאדם עם כתבי אישום לא יכול בכלל להתמודד לכנסת בבחירות.

לטענת הגורמים שבודקים זאת, מדובר בהצעה שאינה פרסנולית אלא נוגעת לכל מועמד לכנסת ולכן לא אמורה להיפסל בבג”ץ.

כמו כן היא מפעילה לחץ על עוד גורמים בגוש הימין-חרדים שגם להם יש כתבי אישום או כתבי אישום כפוף לשימוע, שאמורים במצב כזה להפעיל לחץ נוסף גם מצידם על נתניהו לחתום עכשיו על הסכם עם כחול לבן ובני גנץ על מנת שהחוק הזה לא יקודם ולא יפגע גם בהם.

לפי הדיוח, נשיאות הכנסת בראשות יו”ר הכנסת בני גנץ אמורה לאפשר את הנחת החוקים שהוגשו נגד נתניהו על שולחן הכנסת, וגם חוקים שנוגעים לענייני דת ומדינה. אם כי על פי הדיונים הליליים שנערכו בכחול לבן, הליך החקיקה של החוקים יתחיל בפועל רק מחר, כשתכונס הוועדה המסדרת להעניק להם פטור מחובת הנחה – הליך שמאפשר להצביע עליהם מיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות