המסיתה: היחידה למאבק בגזענות נגד העיתונאית רינה מצליח

בעקבות דבריה כנגד החרדים ב'אולפן שישי': היחידה הממשלתית למאבק בגזענות שיגרה את התלונה של 'בצלמו' נגד אשת התקשורת רינה מצליח מחדשות 12 - לנציב תלונות הציבור ברשות השניה, למועצת העיתונות ולמועצת הכבלים והלויין במשרד התקשורת • "אנו עוקבים אחר הטיפול בה"
אבי כץ
כ"ה ניסן התש"פ / 19.04.2020 15:37

צעד חסר תקדים: היחידה הממשלתית למאבק בגזענות במשרד המשפטים הגישה תלונה נגד אשת התקשורת רינה מצליח, בעקבות דבריה כנגד החרדים ב’אולפן שישי’.

התלונה הוגשה הן לנציב תלונות הציבור ברשות השניה, הן למועצת העיתונות והן למועצת הכבלים והלויין במשרד התקשורת.

רינה מצליח השתלחה בציבור החרדי • יאיר נתניהו: כך תגרמו לפיטוריה

במכתב תגובה לארגון ‘בצלמו’ שביקש את עזרת היחידה למאבק בגזענות בנושאי מקרי הסתה נגד החרדים נאמר:

שי גליק שלום רב,

בפנייתך שני נושאים:

1. דיווחים בחדשות אודות השתייכות קבוצתית של נשוא הכתבה/הדיווח – בענין זה פנייתך מאוד כללית והיא נעדרת פירוט של אירועים ספציפים להם ניתן להתייחס. בהעדר אירוע מסוים, או התבטאות של כתב מסויים לא ניתן לפנות למועצת העיתונות שתברר את הנושא. ככל שיש או יהיו התבטאויות או דיווחים שעניינם הזכרת מוצאו של אדם או השתייכותו הקבוצתית/קהילתית במקום שאינו רלוונטי או אינו ענייני – אנא פנה אלינו עם הפרטים ואנו נטפל בזה.

נציין כי תלונתך בעניין ההתבטאויות של רינה מצליח הועברה ביום 5/4/20 למועצת העיתונות, למועצת הכבלים והלוויין, ונציב תלונות הציבור על הרשות השניה – ואנו עוקבים אחר הטיפול בה.

2. נושא ההפרדה במפעל נובה מד- בענין זה ענינו לך ביום 7/4/20 ושם ציינו כי בהעדר שיתוף פעולה מצד העובדים, לצערנו לא נוכל לטפל במקרה זה.

בברכה,

סוזן דסוקי, עו”ד, סגנית ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות”

מארגון ‘בצלמו’ נמסר לחרדים 10: “עברו שבועיים מאז ההסתה החריפה. רינה מצליח סרבה בתוקף להתנצל וטרם הושעתה. אנחנו קוראים לנציבות להשעותה מיידית ולקנוס את הערוץ על שגיבה את דבריה”.

כזכור, מצליח התייחסה להתפשטות הקורונה במוקדי המגזר החרדי – ואמרה: “מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות – לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים למדינה.

“אני צריכה לתאר לכם מה קורה שאברך יקבל צו גיוס, למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס? איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו רואים. החרדים צריכים ללמוד – הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם ואנחנו מקווים שיסייעו לכל תושבי בני ברק לעבור את השבת, החג ואת התחלואה הקשה. אבל מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות”.

את דבריה חתמה: “כל מי שיגיד שמדובר בשנאת חרדים – לא, מדובר באהבה ודאגה למדינה”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאז לא פותח 12
    19/04/2020 16:21
    אברהם
  1. מאז דיברי הבלע, אני לא פותח את האתר או את הערוץ,

  2. דרושה עצומה בנושא
    19/04/2020 16:22
    אברהם
  3. כדאי למי שמטפל שיבקש הזדהות של הציבור, הוא יקבל

  4. ממש לא מצליח !!
    20/04/2020 09:10
    יוסף
  5. לא מצליח להבין למה לא מוציאים את הגברת מצליח לגמלאות ? כמה שנאה לדתיים וכמה לקקנות לשמאל ולערבים, צאי לפנסיה – ונפטר מעונשה של זו,,,

  6. לדעת לקבל את האמת
    20/04/2020 09:24
    כנות ויושר
  7. בדבריה ”שהחרדים חיים כמדינה בתוך מדינה” צדקה רינה מצליח וכל דרדקי יודע שכך מחנכים בת”ת ובישיבות מקדמת דנא. כעת החרדים כהרגלם ממאנים להתעמת למול הביקורת המותחת בהם על אחת מן ההשקפות הדתיות היסודיות שעליהן חונכו ומשחקים כרגיל את הקוזק הנגזל

  8. להבחין בין לבין
    20/04/2020 19:03
    קטונתי
  9. למה רינה מצליח שאמרה דברים נכונים! זוכה להודעה
    ולאחר חרדי (אלעק) מותר להעלות כתבות איומות שמשחירות את פני המגזר?
    אולי זה ההבדל בין מצליח לקרסיק?

  10. חופש הדיבור
    22/04/2020 06:27
    שרה
  11. זאת תהיה שתשובה. מותר לה להחזיק בכל דעה שבא לה, כל עוד היא לא קוראת לאלימות. חוץ מזה, מה היא אמרה? שהחרדים צריכים לשנות את יחסיהם עם מדינת ישראל? היא צדקה לגמרי. לאזרחים צריכים להיות זכויות וחובות. לא רק זכויות ועוד זכויות ועוד זכויות.