עופר שלח מטנף: “גנץ חלש, אשכנזי חתר תחתינו, הם לא אומרים כלום”

ח"כ עפר שלח, בכיר יש עתיד, תוקף בחריפות את שותפיו לשעבר: "גנץ הגיע לפוליטיקה סתם, הוא ואשכנזי גנרלים שלא אומרים כלום" • "בני גנץ פשוט קרס תחת הלחץ ברגע האמת"
חרדים 10
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 12:48

לח”כ עפר שלח מיש עתיד יש בטן מלאה: על משרד הבריאות, על השותפים לשעבר גנץ ואשכנזי ועל נתניהו הצנטרליסט, שלדבריו מנוון את מוסדות המדינה בכוונה, ומסכן בכך את חייהם ואת כיסם של אזרחיה.

בראיון שהעניק ל’הארץ’ הוא מציע לשמאלנים ללמוד לקח מזחילת הגנרלים לממשלת נתניהו, ומספר על התרחיש שראה לנגד עיניו לפני שכחול-לבן התפרקה.

בראיון הוא בטיח ביקורת נוקבת על בני גנץ וגבי אשכנזי, שותפיו עד לאחרונה באותה אכסניה פוליטית. “הגיע הזמן לדבר על האחראי העיקרי לסיפור הזה, שזה גבי אשכנזי ולא בני גנץ, שחתר תחת המהלכים שלנו מיום אחרי הבחירות האחרונות. אשכנזי חתר תחת המאמצים גם להקים ממשלת מיעוט, גם להשתלט על הכנסת וכן הלאה.

“זה לא סוד שאשכנזי חשב שאנחנו צריכים להיכנס לממשלה כבר אחרי הבחירות השניות. זו בהחלט השקפה לגיטימית. בעיניי לא לגיטימי זה לפעול כנגד דברים שהמפלגה שלך וראש המפלגה שלך מנסים לעשות, ולהעמיד את ראש המפלגה שלך בסיטואציה הזאת”.

שלח מגלה אפס הבנה למצב של גנץ, שנובע לדעתו לא מכורח המציאות עצמה אלא מחולשתו האישית. “בני גנץ פשוט קרס תחת הלחץ ברגע האמת. ויתר על הכל, רץ לזרועותיו של נתניהו ועכשיו הוא מתחנן לרחמים.

“הבעיה של בני, שהוא בא סתם. הוא איש טוב שהרבה אנשים אמרו לו, תבוא, אתה תוכל להיבחר, תושיע את עם ישראל, ואז הוא קיבל החלטה והוא עומד איתה והחיים חובטים בו. עכשיו, אם אתה בא סתם לפוליטיקה, הפוליטיקה תקלף אותך במהירות. אין דבר מגונה בעיניי מאשר להיכנס לתוך מערכת ואז להגיד שאתה לא מתנהג לפי הכללים שלה כי אתה טוב או ערכי מדי. באת למערכת הזאת? אתה אמור לדעת לתוך מה אתה נכנס. אל תספר לי סיפורים”.

גנץ עמד שלוש פעמים בקמפיינים נוראיים מהליכוד. הנוראיים ביותר שהיו נגד מועמד.

“מאה אחוז, אני מסכים. קילפו לו את העור מהרגליים. אני אומר לך מידיעה, כשעברנו את הבחירות השלישיות, הוא היה יותר גרוע מיאיר וממני. נתניהו בשבילו היה הבן אדם שהרס לו את החיים. שבועיים אחרי זה את שומעת שהם ביחסים טובים. אני לא מבין את זה”.

אז מה באמת קרה? הוא נשאל.

“לא יודע, הוא איש חלש. פשוט איש חלש. ונתניהו הוא באמת אדם רקוב מוסרית ברמות שקשה לתאר”.

יכול להיות שזה גם פספוס שלכם? הוא נשאל. אתם הרי התאחדתם עם בני גנץ והמלכתם אותו כמספר אחת, אתם שכנעתם את גבי אשכנזי להיכנס למערכה. יכול להיות שלא זיהיתם נכון?

“בפברואר שעבר היה מצב נתון שחוסן לישראל הובילו עלינו, אז המעמד של בני גנץ כמספר אחת נגזר מזה, וזה היה בסדר גמור בעיניי. אני בעצמי אמרתי לגנץ שכחול לבן יכולה להתקיים אלא רק תחת הנהגתו. על רקע הלחץ לאיחוד לנו לא היתה דרך אלא להיכנס לכחול לבן.

“אבל באופן כללי ביחס למה שאת אומרת, כן, אני חושב שכחול לבן היא גם איתות לציבור, נקרא לו שמאלני, או כזה שרוצה אלטרנטיבה לליכוד, שאולי הגיע הזמן להיגמל מההמצאה הזאת שאומרת, בוא נביא גנרלים שלא אומרים כלום – כי גבי אשכנזי לא אמר כלום מ-2011 ובני גנץ לא אמר כלום מ-2015 – דווקא כי הם לא אומרים כלום, נשתמש בפופולריות שלהם ונעשה מערכת בחירות שבה הם ישתדלו להגיד כמה שפחות וככה ננצח”.

מכחול לבן נמסר בתגובה: “עפר שלח הוא אדם ראוי וח”כ חרוץ, ולכן גנץ וכחול לבן מינו אותו לתפקיד החשוב של יו”ר ועדת הקורונה. מצער מאוד שבשל מחלוקות פוליטיות לגיטימיות הוא בוחר לשקר, ללכלך ולרדת לשפת ביבים. שלח ויש עתיד העדיפו בשעת משבר היסטורי לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, בעוד שגנץ וחברי כחול לבן קיבלו החלטה קשה ומנהיגותית, וביקשו לבחון האם יש דרך למנוע זאת, תוך שמירה על הדמוקרטיה הישראלית.

“מדבריו עולה שוב שבמקום לשים את ישראל לפני הכל, שלח שם את עצמו והאינטרסים הקטנים שלו בפרונט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות