בהנחיית שלש המועצות: דרעי הציג לנתניהו את מתווה החזרה לישיבות

השר דרעי הציג לראש הממשלה ולשרים הבכירים את המתווה שהוא מוביל יחד עם 'ועד הישיבות' • הבהיר: ממתינים להסכמה של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה • המתווה הוכן בהתייעצות עם הרב אלימלך פירר ופרופ׳ מוטי רביד
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 17:08

במהלך הדיון שהתקיים אתמול (חמישי) בוועדת השרים לענייני קרונה – הציג יו״ר ש״ס השר אריה דרעי את המתווה שהוא מוביל מזה כשבועיים – לפתיחת עולם הישיבות.

דרעי הציג בדיון את מתווה ‘ועד הישיבות’, לפיו הישיבות הגדולות בלבד, להן יש פנימייה, יוכלו לחזור ללמוד בתוך המתחמים הסגורים שלהם, בתנאי ובהתחייבות שלא יצאו חודשיים מהמקום.

נחשף: זה המודל של ‘ועד הישיבות’ לקראת פתיחת הישיבות ב’זמן קיץ’

השר דרעי הציג לראש הממשלה ולשרים הבכירים את המתווה שהוא מוביל יחד עם ‘ועד הישיבות’ ובהנחיית נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, וסיפר כי כרגע ממתינים להסכמה של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה.

בין הרבנים שהשתתפו בדיונים של השר דרעי ו’ועד הישיבות’, המתקיימים למעלה משבועיים: הגר״י חברוני, הגרש״ב סורוצקין, הגר״י רוזן והגר״ב סולוביציק.

השר דרעי עדכן בוועדת השרים, כי את המהלך כולו הוא מוביל בתיאום עם השר יעקב ליצמן, וכי ראשי הישיבות התייעצו גם עם הרב אלימלך פירר יו״ר ‘עזרא למרפא’ ועם פרופ׳ מוטי רביד, המנהל של המרכז הרפואי ׳מעייני הישועה׳.

בוועדת השרים סוכם, כי ‘ועד הישיבות’ יכין נייר מסודר, תוך שהם פועלים בהתייעצות עם מרן הגר״ג אדלשטיין.

לאחר שתושג הסכמה של שלושת המועצות וראשי הישיבות, יתקיים דיון ספציפי בנושא והוא יובא לאישור.

יצויין, כי השר נפתלי בנט ושרים נוספים תמכו במהלך.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיווחים
    17/04/2020 18:05
    חצקל
  1. …מדהים.ואני חשבתי שמי שמנהל..את כל המשבר ודואג לציבור החרדי.וכו וכו..זה גפני.ויענקי שר התיירה..וכאן אני רואה..שרב אריה דרעי..יוזם.ופועל.ועושה.לא מסתדר לי..מהההה רב אריה לא מתייעץ עם.גפני המתחבא בבית.ורק צועק.כאילו הוא..מנהל הכל.ואיך לא להתייעץ עם יענקי.שמוציא כל כמה שעות..פסקים והוראות.דרמטיות.שלא נשמעו כמותן..ממעמד הר סיני..פלא פלאים..

  2. הוגנות רבותיי הוגנות..,
    19/04/2020 14:14
    משה
  3. אתה צודק בקשר לזה שאריה דרעי יותר טוב מכולם .
    אבל למה אתה כל כך מקנא ביענקי קנייבסקי אתה היית מתנהג אחרת ממנו?