“אנחנו רוצים 4 תיקים, הבטחת לי”: בנט קיים שיחה קשה עם נתניהו

שר הביטחון מתכוון ללכת לאופוזיציה אם 'ימינה' לא תקבל את דרישותיה: "כשהיית צריך את הבלוק שלם ומגובש הבטחת לי שימינה לא תיפגע'' • נתניהו: ''הבלוק חשוב מאוד'' • בנט: ''זה נכון, אבל מי שיפרק אותו - זה אתה'
חרדים 10
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 11:58

שר הביטחון נפתלי בנט שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי מפלגת ימינה דורשת לפחות שלושה תיקים בממשלת האחדות שתקום –  ומחה על היחס כלפי מפלגתו.

מתי טוכפלד, פרשן ‘ישראל היום’, דיווח כי בערב ‘שביעי של פסח’ התקשר נתניהו אל ראשי מפלגות הימין כדי לעדכן אותם על המו”מ עם כחול לבן.

השיחה עם נפתלי בנט, לפי הדיווח, היתה קשה.

”כשהיית צריך את הבלוק שלם ומגובש הבטחת לי שימינה לא תיפגע כתוצאה מתוצאות הבחירות והמגעים לאחדות”, אמר שר הביטחון.

ראש הממשלה הסביר שבממשלה שוויונית לא ניתן לאשר למפלגה שקיבלה שישה מנדטים שלושה שרים וכנראה אפילו לא שניים.

”כשהיינו יכולים לעבור צד, ששת המנדטים שלנו היו שווים הרבה יותר בעיניך”, אמר לו בנט.

”אז מה אתה רוצה”, שאל נתניהו.

”את תיק הביטחון ועוד תיקים, לכל הפחות לבצלאל סמוטריץ’ ואיילת שקד”.

נתניהו השיב: ”אבל זה הובטח לכחול לבן”.

בנט ענה: ”אבל גם הובטח לי שלא אפּגע”.

בנט המשיך: ”אתה לא מתייחס אלינו כמו שותפים. על כל התיקים שלוקחים או נותנים לנו אנחנו שומעים רק בתקשורת. תקן אותי אם אני טועה אבל לא נראה לי שאם יש כוונה לקחת לדרעי תיק ולהעביר לכחול לבן הוא שומע על זה בתקשורת, נכון? אז למה אנחנו כן? אם שותפים – שיתייחסו אלינו ככאלה”.

נתניהו ניסה לדבר עם בנט על חשיבות שלמות גוש הימין.

בנט השיב כי הוא חושב שהגוש חשוב מאוד, אבל בתנאים שמציב נתניהו והפרת ההבטחה שימינה לא תיפגע לא תהיה ברירה אלא ללכת לאופוזיציה.

”לא נולדתי שר”, אמר לו, ”ואם לא נקבל הצעה שמתאימה לצרכים האמיתיים שלנו לא נוכל להיות חלק מהקואליציה, גם אם המשמעות היא שגוש הימין יתפרק”.

נתניהו: ”הבלוק חשוב מאוד”.

בנט ענה: ”זה נכון, אבל מי שיפרק אותו – זה אתה”.

במפלגת ימינה דורשים תיקים בממשלה הבאה עבור בנט, שקד, סמוטריץ’ וגם עבור הרב רפי פרץ שקיבל הבטחה מפורשת מנתניהו להישאר שר החינוך אחרי שנענה לו ופירק את ההסכם עם איתמר בן־גביר לבקשתו, והצטרף בלעדיו לרשימת ימינה.

בנט אמר בשיחות סגורות, על האפשרות ש’ימינה’ תקבל 1.5 תפקידי שר בלבד – אחד קבוע ושניים ברוטציה: ”אני הולך לאופוזיציה. נבנה את המפלגה משם כמה חודשים, או שנים, ונחזור מחוזקים. בינתיים גוש הימין יתפרק וההשלכות יפגעו אמנם בכולם אבל בראש ובראשונה בנתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות