הנגר החסידי שבנה את שולחנות ‘חלוקת הדולרים’ של הרבי נפטר מהקורונה

ר' חיים רייזנר ז"ל מפיטסבורג פנסילבניה נפטר בגיל 78 מסיבוכים לאחר שנדבק בקורונה • זכה לבנות רהיטים לרבי מליובאוויטש זצ"ל, בהם גם השולחנות ששימשו לחלוקת הדולרים
יוסף גרינבוים
ט"ז ניסן התש"פ / 10.04.2020 11:58

ברוך דיין האמת: ר’ חיים רייזנר ז”ל, חסיד חב”ד תושב פיטסבורג שבמדינת פנסילבניה, נפטר בגיל 78 מסיבוכים – לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

המנוח ז”ל זכה לבנות רהיטים לרבי מליובאוויטש זצ”ל, בהם גם הסטנדרים ששימשו לחלוקת הדולרים.

המנוח ז”ל היה תושב ותיק של הקהילה והיה פעיל מאוד.

כבעלים של חנות לשיקום כיסאות עתיקים וכמנהל משותף של הארגון asknoah, הוא השפיע על אלפי אנשים יהודים וגם לא יהודים כאחד, מקומיים ובעולם.

ר’ חיים ז”ל התיישב במוריסטאון שבניו ג’רזי עם משפחתו בשנת תשכ”ז והפך לאחד הבעלי בתים הראשונים בקהילה החסידית המקומית. הוא ואשתו לאה ז”ל היו עמודי התווך של הקהילה במשך 27 שנים, עד שעברו לפיטסבורג בשנת 1994.

באמצעות חברת Ask Noah International, וארגון asknoah ר’ חיים ז”ל היה אחראי על יישום, הפיתוח ופרסום הספרים של שבע מצוות בני נח.

היתה לו גם הזכות לבנות את שני השולחנות המכוסים בבד ירוק ששימש את הרבי מליובאוויטש פעמים רבות לחלוקת דולרים, עלונים וספרים.

באדיבות: COL

בשל מומחיותו בגימור וטיפול בעץ, במשך מספר שנים לפני חג הסוכות, נקראו ר’ חיים ובניו על ידי מזכירי הרבי והיתה לו הזכות להיכנס לסוכה של הרבי בחצר מרכז חב”ד העלומי-770 כדי להבריק את קירות העץ. הוא גם זכה היה להיקרא לפעמים לתקן כמה מרהיטיו של הרבי, כולל שולחנות ומגירות שולחן קטנים ששימשו בביתו ובמשרדו של הרבי.

ר’ חיים ז”ל היה גם שף מפורסם, שכתב מספר ספרי בישול כשרים, ואירח מופעי בישול בשידור חי המדגימים את האמנות להפוך מאכלים מסורתיים שבמקורם לא כשרים למתכונים כשרים למהדרין.

באדיבות: COL

הותיר אחריו את ילדיו: מרת ג’יל צדיק (מעלה מכמש, ישראל), אפרים רייזנר (מונסי, ניו יורק), ג’וש רייזנר (ברוקלין, ניו יורק), הגב’ שירה סולטן (קראון הייטס), ארי רייזנר (ברוקלין, ניו יורק) ודובי רייזנר (פיטסבורג, פנסילווניה) וכן נכדים ונינים רבים.

הוא הותיר אחריו גם את אחותו גב’ אלן רייזנר (טוסקון, אריזונה).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות