ליצמן: “להטיל סגר בבני ברק, המצב שם נורא ואיום, כל יום פיקוח נפש”

בריאיון ל'ידיעות אחרונות' אומר ליצמן שהוא לא מתרגש אם יכעסו עליו שדרש סגר: "אז מה? את יודעת שיש עליי פשקווילים? אני לא יודע אם הראו לך. יש פשקווילים: 'ליצמן סטאלין'. זה לא מרפה את ידיי"
חרדים 10
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 14:28

שר הבריאות יעקב ליצמן העניק ראיון ל’ידיעות אחרונות’, בו השיב  לטענות נגדו והסביר מדוע, לדעתו, ישראל מתפקדת היטב בניהול המאבק בהתפשטות הקורונה.

“אף אחד בעולם לא חזה משבר כזה. אנחנו לציוד הראשוני נערכנו בהחלט, והערכנו נכון. אין לי שום פחד שמישהו יבדוק את זה. אני יודע בדיוק מה עושים. מבחינתי הכל בסדר, ואת זה אני אומר אחרי דו”ח המבקר”.

כשליצמן נשאל מה מצבנו הבוקר – הוא השיב: “לצערי יש יותר חולים קשים. מעט פחות חולים באופן כללי, באחוזים, תלוי בכמה בדיקות עושים. אני אופטימי. אני מקווה שלאט־לאט זה יתחיל לרדת. עכשיו צריך שהציבור ישמע בקול משרד הבריאות. הצעתי היום לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק”.

מדוע? הוא נשאל.

“המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש. אני ביקשתי את זה, אני דחפתי את זה. סוכם שהמנכ”לים יבדקו את הנושא”.

אתה לא חושש שהבוחרים שלך יכעסו עליך? הוא נשאל – ומשיב: “אז מה? את יודעת שיש עליי פשקווילים? אני לא יודע אם הראו לך. יש פשקווילים: ‘ליצמן סטאלין’. זה לא מרפה את ידיי. אני צריך לעשות מה שצריך. זה נוגע לכל המקומות, לא רק לבני־ברק. כל מקום שצריך לסגור – אני אבקש לסגור”.

הנתונים מראים שהחרדים הם מקור הדבקה משמעותי ביותר בקורונה, אומרת המראיינת.

“לא, לא, לא. אי אפשר מכמה קבוצות – קבוצה אחת פה וקבוצה אחת שם – להשליך על כל הציבור. הציבור ב־99% שומע בקול המדינה ובקול הרבנים יחד. בהחלט אני יכול להגיד שכולם שומעים לרבנים. יותר מזה, הרבי מגור סגר בית כנסת שמתפללים שם בכל שבת 5,000 איש. הוא סגר עוד לפני הנחיות המדינה. גם הרב קנייבסקי. כולם מתיישרים עם הנוהל. מה שקרה בכל המקומות היה כנראה בגלל משלוח מנות. נכון ששליחי מצווה אינם ניזוקים, אבל אנחנו רואים כרגע את ההשלכות של פורים. בעזרת השם עוד כמה ימים זה יעבור. בגלל זה ביקשתי הסגר לשלושה ימים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות