בנט: “יש אור בקצה מנהרת קורונה, אנו עם היקף התמותה הנמוך ביותר”

שר הביטחון התייחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל ולאירוע בו קפץ חולה מחלון המרכז הרפואי פוריה: "אם לא נתנהל נכון יהיו יותר מתים מהתאבדויות מאשר מקורונה״
אריה ריבקינד
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 17:48

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי), בתדרוך לתקשורת, להתפשטות הקורונה בישראל ולצעדים שבהם מתכוונים לנקוט במשרדו.

“אנחנו נמצאים בנקודת הזמן שבה רואים אור בקצה המנהרה בנושא הקורונה. הממשלה, מערכת הבטחון, משרד הבריאות, השב”כ והמוסד עשו מאמץ יפהפה, ובזכותם רואים אור בקצה מנהרת קורונה”, הכריז בנט.

הוא הוסיף: ״נכון לעכשיו אנו לא יודעים מהו היקף ההדבקה. היעד שמשרד הבריאות קיבל על עצמו הוא 3,000 בדיקות פר יום עד סוף השבוע הבא. אני רוצה לשבח את הציבור. אין צמיחה אקספוננציאלית בקצב ההידבקות והתמותה בישראל. אנו המדינה עם היקף התמותה הנמוך ביותר ביחס לכמות החולים במדינות עם הדבקה משמעותית, פחות מגרמניה אפילו: 0.3 אחוז”.

שר הביטחון התייחס למשבר הכלכלי ואמר: “אני סבור שאנחנו יכולים מאוד מהר לפתוח מחדש את כלכלת ישראל. המגזר הפרטי בעיניי זה לב המשימה. ראש הממשלה סבור אחרת. אנחנו כרגע עלולים להגיע למצב שאם לא נתנהל נכון, אם לא נבין את המצוקה העצומה של מי שחושש שלא יהיה לו כסף לשלם שכר דירה – עלולים להיות יותר מתים מהתאבדות מאשר מתים מקורונה”.

בנט התייחס בדבריו לאירוע בו חולה קורונה בן 34, שאושפז במצב קל בבידוד במרכז הרפואי פדה-פוריה, קפץ מחלון החדר בו שהה במחלקה הייעודית בבית החולים ונפצע באורח קשה.

בנט אמר עוד כי ״המשימה העיקרית כעת היא לייצר את התנאים כדי לשלוט על המגיפה וכדי לפתוח מחדש את מדינת ישראל. אחרי סוף השבוע של חג הפסח נשחרר בהדרגה את הכלכלה. ראשית הצעירים ואחריהם המבוגרים יותר. נפתח בהדרגה תחת פיקוח״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות