35 רבנים ו-9 רופאים מפלורידה לניו יורקים: ‘אל תבואו לפה לחג הפסח!’

מכתב חסר-תקדים שנכתב על ידי 35 רבנים ו -9 רופאים בפלורידה קורא ליהודים מחוץ למדינה: "אסור מבחינה הלכתית ומבחינה רפואית לבוא לפסח לפה, שטף של חולים חדשים יכול להוביל למקרי מוות"
נתן פרל
כ"ו אדר התש"פ / 22.03.2020 01:33

במכתב פומבי חסר-תקדים, שנכתב על ידי 35 רבנים ו-9 אנשי מקצוע בתחום הרפואה במדינת פלורידה, נדרשים הניו יורקים ויהודים ממדינות אחרות שלא להגיע למדינה לקראת חג הפסח. זאת, במאמץ לעצור את התפשטות נגיף הקורונה ביישוביהם.

“לכל אלה מחוץ למדינה ששוקלים לבלות את פסח כאן בפלורידה: אסור מבחינה הלכתית וחוסר אחריות רפואית לבוא לפסח”, הם כתבו במכתב שפורסם ביום חמישי האחרון.

מדינת פלורידה היא יעד פופולרי בקרב רבים מיהודי ניו יורק, כדי לבלות בה את החג בן 8 הימים: האקלים החם, האטרקציות באזור והגישה למזון כשר ובתי כנסת הביאו רבים מאזור ניו יורק וממקומות אחרים להצטרף לתוכניות חג הפסח בבתי מלון או לשכור וילות.

אולם הרבנים והרופאים טוענים כעת כי מערכת הבריאות בפלורידה נמצאת כרגע בעומס יתר, ושטף של חולים חדשים יכול להוביל למקרי מוות. “בנוסף לחילול ה’, יש לנו דרישה הלכתית לשמור על קהילותינו בשלום”, אמרו.

הם הוסיפו: “אם אתה בוחר בכל מקרה לסכן את חייהם של רבים בפלורידה, עליך להכנס להסגר במשך 14 יום. המשמעות היא אי יציאה מהבית, אין טיולים, אין חוף ים, אין בריכה, אין מסעדות וכו'”.

הם הדגישו כי בתי כנסת מקומיים, מקוואות, מסעדות, בתי חב”ד, ארגונים ומוסדות אחרים “לא יוכלו להכניס אותך להתפלל, לטבול במקווה, ארוחות, כרטיסים לפארקים וכדומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות