הרבי מסאטמר לתלמידי הישיבות מאירופה וישראל: סעו הביתה מיד

באמצע עריכת ה'טיש' של האדמו"ר מסאטמר לרגל שושן פורים בהיכל בית המדרש הגדול בשכונת ווילאמסבורג, הגיע הדיווח על הצו שהוציא נשיא ארה"ב - לאסור על טיסות לאירופה • הרבי ביקש: להתפלל שלא יצטרכו חס וחלילה לסגור את תלמודי התורה והישיבות
יוסף גרינבוים
ט"ז אדר התש"פ / 12.03.2020 13:50

באמצע עריכת ה’טיש’ של האדמו”ר מסאטמר לרגל שושן פורים בהיכל בית המדרש הגדול בשכונת ווילאמסבורג, הגיע הדיווח על הצו שהוציא נשיא ארה”ב – לאסור על טיסות לאירופה, במאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

האדמו”ר, שהאריך לדבר על חובת התפילה בימים אלו, ולהתפלל שלא יצטרכו חס וחלילה לסגור את תלמודי התורה והישיבות, הורה שכל בחורי החסידות שלומדים בישיבה גדולה – תושבי אירופה וארץ הקודש –  שכבר מחר יחזרו לארצם ולא להמשיך לשהות יותר בניו יורק.

באיחוד האירופי תקפו את הודעתו הלילה של הנשיא טראמפ על איסור כניסה של אזרחי האיחוד לארצות הברית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

“נגיף הקורונה הוא משבר עולמי, שאינו מוגבל ליבשת מסוימת והוא דורש שיתוף פעולה ולא פעולה חד צדדית”, נמסר מהאיחוד האירופי.

בהודעת האיחוד נאמר עוד: “האיחוד האירופי מסתייג מכך שההחלטה האמריקנית על איסור הכניסה, התקבלה באופן חד צדדי ומבלי להיוועץ בנציגים אירופיים. נציין כי האיחוד נוקט בכל הפעולות האפשריות כדי להגביל את התפשטות הנגיף”.

הנשיא הודיע על הפסקת הטיסות מאירופה לתקופה של 30 יום.”החל מיום שישי, הטיסות מארה”ב לאירופה ייפסקו למשך כ-30 יום”, הודיע טראמפ בהצהרה בבית הלבן.

הוא הדגיש כי המגבלות לא יחולו על בריטניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות