החברה החדשה של גנץ? זו האמירה המקוממת של הח”כית מ’המשותפת’

ח"כ עאידה תומא סלימאן: יש גישושים מצד כחול לבן, אבל דרושה פניה מכבדת • חברת הכנסת מהרשימה המשותפת: "אין צורך בחוק השבות" • נתניהו צייץ: "גנץ יכול לבטל את משרד הקליטה"
אריה ריבקינד
י"ב אדר התש"פ / 08.03.2020 11:09

חברת הכנסת, עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, קראה הבוקר (ראשון) בריאיון שהעניקה לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’ לבטל את חוק השבות.

“הוצאנו מתוך הקולקטיב האזרחי של ישראל. לא התייחסו אלינו במילה אחת. אם זה מה שנקרא יהודית אז כן, אני רוצה לשנות. אני מציעה שאתם תחליטו קודם מה זה יהודית”, אמרה.

תומא סלימאן הדגישה: “אני חושבת שאין צורך בחוק השבות. מי שרצה לשוב לישראל כבר הגיע. מי שבחר להיות בארה”ב ולהיות צרפתי – בחר. החוק מיותר. היה בזמנו חוק שעשה עוול לעם שלי אבל הגיע הזמן לחשוב מחדש על הרבה דברים”.

תומא סלימאן ציינה, כי היא יודעת שישנם גישושים מצד כחול לבן למשא ומתן עם מפלגתה, אך לדבריה, “על גישושים לא בונים כלום. צריך פניה רשמית ומכבדת”.

נתניהו הגיב בטוויטר על הראיון: “גנץ יכול לבטל את משרד הקליטה”.

יו”ר מפלגת בל”ד, ח”כ מטאנס שחאדה, הבהיר הבוקר כי הרשימה המשותפת לא תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ – ללא קבלת התחייבויות ברורות מצידו לקדם את הנושאים החשובים לה.

בראיון לגלי צה”ל אמר שחאדה: “הרשימה המשותפת לא תמליץ על בני גנץ ללא התחייבויות ברורות. לא נקבל החלטות על סמך רמיזות, למדנו מהפעם הקודמת”.

הוא הבהיר את ‘תג המחיר’ להמלצה: “ביטול חוק קמיניץ וחוק הלאום הם תנאי סף. כל חברי הרשימה יקבלו החלטה יחד בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות