גם רבה של ב”ב נגד ‘עוצמה’: “איסור חמור להצביע למי שספק אם עובר”

גם הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, רבה החב"די של בני ברק, הנחשב לבעל השפעה בפלג המשיחי בחב"ד, מזהיר שלא להצביע לאיתמר בן גביר • בשבוע שעבר פירסם בית דין רבני חב"ד הוראה זהה
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התש"פ / 23.02.2020 23:16

רבה החב”די של העיר בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, התייחס הערב (ראשון) לראשונה בפומבי לבחירות לכנסת ה-23, שייערכו ביום שני בשבוע הבא.

בשיעור לאברכים חסידי חב”ד, התבטא הרב נגד ‘עוצמה יהדית’ ואמר כי אין להצביע למפלגה שספק יש אם תעבור את אחוז החסימה. “ברור שדעת הרבי, שאינה משתמעת לשתי פנים, היא להצביע בעד הרשימה החרדית ביותר בלי שום התחכמויות”, אמר הרב לנדא.

הוא הוסיף: “ובאותה מידה ברור שאסור באיסור חמור להצביע לרשימה שיש ספק אם תעבור את אחוז החסימה”.

ההתבטאות של הגרי”א לנדא נגד ‘עוצמה’ היא פגיעה ב’בייס’ של המפלגה בפלג המשיחי. שכן, הרב לנדא, קודם התמנותו כממלא מקום אביו היה ראש ישיבה בישיבת הדגל של הפלג המשיחי בחב”ד – ולדבריו השפעה רבה על המשיחיסטים.

כפי שדווח בחרדים 10, בשבוע שעבר פרסמו חברי בית דין רבני חב”ד מכתב בו כתבו, בין השאר: “על פי דברי קודשו של הרבי, ש’מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’ – הרי הצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה משמעותה המעשית היא הענקת הקולות ל’רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’, והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח”ל.

“לכן כפי שכבר כתבנו בעבר, אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות