נחשפו מסמכי המימון לעליית מרן הגראי”ל שטיינמן ורעייתו לישראל

מסמכי העלייה לארץ ישראל - שארגון הג'וינט מימן עבור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן ורעייתו הובאו לבנו הגאון רבי שרגא שטיינמן • "שמחתי לראות את המסמכים שמראים את הזכות הגדולה שהייתה לג'וינט"
יוסף גרינבוים
י"ח שבט התש"פ / 13.02.2020 17:13

התרגשות גדולה בבית הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש  ישיבות ‘אורחות תורה’: מנהל תוכניות חרדים בג’וינט ישראל, הרב יצחק טרכטינגוט, הציג בפני בפניו את המסמכים לפיהם הג’וינט מימן את עלייתו ארצה של אביו מרן ראש הישיבה הגראי”ל זצ”ל.

במסמכים נחשף כי הג’וינט מימן את הנסיעה גם של הרבנית וכן העניק הלוואה בסכום של 2,000 פרנק לראש הישיבה, על מנת שיוכל להתחיל את חייו בארץ ישראל.

במהלך השיחה ציין הרב טרכטינגוט, כי הג’וינט גם זכה להחזיק את חמיו, הגר”ח קניבסקי, בעת שלמד בכולל חזון איש.

לפני מספר חודשים נכנס הרב טרכטינגוט למעונו של הגר”ח והציג בפניו את המכתבים שבהם התבקש הג’וינט לסייע בתמיכה בו בצעירותו – ונענה בשמחה.

הרב טרכטינגוט ציין בפני הגר”ש  שטיינמן, כי גם כיום ממשיך הג’וינט במדיניות של תמיכה בעולם התורה בהנחייתם של גדולי ישראל.

“אנחנו ממשיכים כיום את המעשים הגדולים של אלו שפעלו וסייעו בהקמתו של עולם התורה בארץ ישראל. אנחנו מביאים לשולחנם של גדולי ישראל את כל השאלות בדרכי התמיכה והסיוע הנכונים ללומדי התורה”.

הגר”ש שטיינמן אמר: “שמחתי לראות את המסמכים שמראים את הזכות הגדולה שהייתה לג’וינט לתמוך בגדולי ישראל שהם לנו מקור מים חיים, אבי זיע”א וחמי יבדל”א.

“אני מברך אתכם שהזכויות הללו יעמדו לכם שגם היום תזכו לתמוך בהרחבת עולם התורה הפורח כאן בארץ ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות