ילך לעימות עם גנץ? נתניהו: עמדתי בלחצים שאף ראש ממשלה לא עמד

נתניהו פתח את ישיבת סיעת הליכוד בהתייחסות להחלת הריבונות, וסיפר על הלחצים הכבדים בהם עמד בעבר • השרה חוטובלי התלוננה על עוצר הראיונות • וזוהר הציע לנתניהו ללכת לעימות טלוויזיוני מול בני גנץ
אריה ריבקינד
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 17:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים (ראשון) בכנסת את סיעת הליכוד לישיבה – במסגרתה דנו חברי הכנסת בהמשך הקמפיין עד הבחירות.

בפתח הישיבה, בחלק הפתוח לתקשורת, התייחס נתניהו לטענות על החלת הריבונות, וציין את העובדה שהוא בלם בעבר שורה של לחצים קשים מצד ארה”ב.

נתניהו סיפר על אולטימטום בפניו הועמד בפגישה עם מזכירת מדינה אמריקנית, אותו הדף באופן מיידי, והבהיר כי לא יכנע לדרישה לסגת משטחי יו”ש.

“במשך 11 שנים היינו צריכים לבלום מה שאף אחד לא בלם. היכולת שלי לבלום את הלחץ האמריקני נבעה מהיכולת שרכשתי להשפיע על דעת הקהל האמריקנית. הם מאמינים בי”, סיפר נתניהו.

ראש הממשלה ציין כי גם בסיטואציה הקשה שהתרחשה בתקופה שלאחר בחירת טראמפ, כאשר ממשל אובמה היה חופשי מלחצים, הצליח לעמוד ולמנוע פגיעה בישראל על ידי החלטה קשה מאוד במועצת הביטחון. “התקשרתי לידיד שלי שעומד בראש מעצמה שיש לה זכות ווטו במועצת הביטחון והוא העביר מסר שמנע את ההחלטה”.

נתניהו הדגיש: “עמדתי בלחצים ששום ראש ממשלה לא עמד בהם, ונקטתי צעדים ששום ראש ממשלה לא נקט כדי למנוע את הנסיגה לקווי 67′”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בישיבה הסגורה התלוננה השרה חוטובלי על עוצר הראיונות, ובתגובה הסכים ראש הממשלה לבטלו.

נתניהו ביקש מהח”כים להטמיע בראיונות מסר מרכזי: “בלי טיבי אין לגנץ ממשלה”.

ח”כ מיקי זוהר אמר בישיבת הסיעה כי יינתן חופש הצבעה לכל ח”כ באשר לחסינות חיים כץ, אך ביקש שתהיה נוכחות של ח”כים בהצבעה. זוהר גם הציע לנתניהו ללכת לעימות טלוויזיוני מול בני גנץ ולמקד את הקמפיין בנושאים חברתיים.  ראש הממשלה השיב שידונו בכך בישיבת המשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות