נפתלי בנט על החרדים: ‘איתם נורא קל. אומרים: רוצים רק את הכסף’

שר הביטחון הופיע בשבת בגבעת שמואל, וכשנשאל מדוע הציונות הדתית נשארת בברית עם החרדים - השיב: "הם בעלי ברית פוליטיים נוחים כל עוד מקבלים תקציבים" • "החרדים אומרים: תביא הכסף. אתה כעת רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה? אל תעשה"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 13:18

שר הביטחון נפתלי בנט מתגייס לעזרת ליברמן?  אחרת קשה להסביר את האמירות שלו כאשר הופיע בשבת בבית הכנסת ‘לכו נרננה’ בגבעת שמואל, מול כ-200 גברים ונשים מקרב הקהילה הדתית-לאומית.

לפי דיווח באתר ‘זמן ישראל’, בנט אמר למאזיניו: “החרדים הם בעלי ברית פוליטיים נוחים בגלל שאינם מתעניינים במדיניות ותומכים בכל מהלך – מדיני, כלכלי או ביטחוני – כל עוד הם מקבלים תקציבים כספיים”.

בנט אמר את הדברים כאשר נשאל מדוע הציונות הדתית נשארת בברית עם החרדים: “איתם זה נורא קל. החרדים אומרים: תביא לי את הכסף, ואתה עכשיו – אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה מדינה פלסטינית? אל תעשה מדינה פלסטינית. אתה רוצה בכלכלה מהלך כזה או מהלך כזה, מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים תביא לי את הכסף”.

בנט נשאל גם על סירובו לשתף פעולה עם עוצמה יהודית של איתמר בן-גביר – והשיב כי תמונתו של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו של בן-גביר היא לא כל הסיפור. “אין לי בעיה עם קצוות. כן יש לי בעיה עם תפיסה שבצמד המילים ‘מדינה יהודית’ לא מכירה ב’מדינה’. אנחנו באנו למדינת ישראל לא כדי להיות מיליציות.

“אני באמת רואה את מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו, ומי שמתדרך נוער איך לעשות פעולות פליליות, תג מחיר, נגד חיילי צה”ל ונגד ערבים, ואיך לחמוק מהשב”כ, זה אומר שהוא לא מכיר במדינת ישראל. זאת הבעיה שלי, אני לא אקבל אנשים שבזים למדינת ישראל ולחוקים שלה”.

בנט נשאל על הסיכויים שימינה או חלקים ממנה יחברו לאחר הבחירות לקואליציה בהובלת כחול-לבן והשיב: “הסיכוי הוא אפס. בסוף, למרות העלה תאנה של יועז הנדל וצבי האוזר, הם שמאל. הדי אן איי של המפלגה הוא של שמאל אנטי-דתי. ראינו ממשלת אחדות חילונית, עד היום זה צרוב לי ככה, השמחה – בלשון המעטה – בתקופת הגירוש של היהודים בגוש קטיף. בסוף זה די אן איי הפוך. הם באמת שמאל אנטי-דתי ואני ימין של ציונות דתית וימין אידיאולוגי ימני”.

בימינה מבהירים כי הציטוט שפורסם כביכול מפיו של יו”ר הרשימה, אודות המפלגות החרדיות, מהווה עיוות והוצאה מהקשר של הדברים אותם אמר בשבת האחרונה בגבעת שמואל.

“האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה. השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע”, נמסר מימינה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו הסיבה שביבי מת על החרדים
    09/02/2020 14:21
    אני
  1. ומאז החל שלטונו מאז ועד היום הוא מקפיד למכור לחרדים את המדינה בעבור כיסכו..וכך אנחנו מקבלים את דרעי שהופך ערים חילוניות לחרדיות ואת ליצמן במשרד הבריאות..הם קיבלו מה שהם רוצים והוא ימשיך להידבק לכיסא..והעם..כוסאאוממו העיקר הכיסא!

  2. אני בהלם קודם כל לחבוור עם לפיד
    10/04/2020 11:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אני בהלם קודם כל לחבוור עם לפיד שקיצץ לצבא ולאיוש ולתמיכה אולי עוורת להחזרת שטחים ולהגיד דברים קשים לאברכים שעובדים באבטחה בעסקים[כ2 -3ביום 400 שח יומית]מקצועת קודש וגמחים [שעוזרים לתעסוקה]והכי חשוב בהצלה הצלה וזקא קיבלו צלש מפיקוד העורף מצהל ממשרד הבריאות מהמפכל מהכבאות ומהאום עזר מציון עוזר לפיקוד העורף סין החילונית רוסיה וארהב הדמוקרטית מעריכים את הדת ולא יעזו לדבר ככה על היהודים והיהדות וגם 50אחוז בב חרדים וזאת העיר הכי צפופה בארץ במקום לטפל בגיהד האיסלמי חמס ודאעש וחיזבאללה בעזה עי מזלטים עם חומר מרדים מדויק עם נשק מרדים וכש חי [ואולי גם לחילים ופ2 עד 3 כח אדם צבאי בצהל] מאשימים את החרדים רוב החרדים נגד מדינה פלסטינית חמאס והגיהד בעקיפין אחראים ל 93 הרוגים [ועוד הרוגה ממטען]כי אין ממשלה יורים טילים והממשלה מאשימה אחד את ה2 ובלוי נפץ זה עלול להיות יותר מסוכן ואין טיפול יות ר רציני
    18:38 13/02/20