השמאל שולט בביהמ”ש העליון: ח”כ היבא יזבק מבל”ד תוכל לרוץ לכנסת

בית המשפט העליון החליט כי חברת הכנסת היבא יזבק תוכל להתמודד בבחירות לכנסת • אושרה גם התמודדות מפלגתה של לריסה עמיר • "שופטי בג״ץ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 20:32

בית המשפט העליון קבע הערב (ראשון), ברוב קולות, כי חברת הכנסת היבא יזבק תוכל להתמודד בבחירות לכנסת.

ההחלטה אושרה על חודו של קול, ברוב של חמישה מול ארבעה שופטים.

השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית, דפנה ברק ארז, מני מזוז וענת ברון הובילו את הקו שקבע בסופו של דבר שיזבק תתמודד לכנסת.

מנגד, בפסילת התמודדות יזבק תמכה נשיאת בית המשפט השופטת אסתר חיות ואליה הצטרפו השופטים נועם סולברג, יוסף אלרון ודוד מינץ.

בנוסף החליט בית המשפט העליון לאפשר למפלגת ‘משפט צדק’, בראשות רעייתו של רוצח ראש הממשלה רבין ז”ל, יגאל עמיר –  להתמודד בבחירות.

מפלגת ימינה מסרה בתגובה להחלטה על יזבק: “שופטי בג״ץ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו”.

שרת המשפטים לשעבר, ח”כ איילת שקד הגיבה: “בית המשפט העליון הכשיר תומכת טרור ודרך על סעיף 7א. נשיאת העליון חיות, השופט סולברג, השופט מינץ והשופט אלרון היו בדעת המיעוט שצריך לפסול אותה. הגדלת המחנה השמרני שהובלתי, לפני 3 שנים, בקדנציה שלי כשרת משפטים, מוכיח את התוצאות בשטח, אך עדיין עבודה רבה לפנינו”.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, אמר: “לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל.

“הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקא לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה”.

השר יריב לוין הגיב: “בית המשפט העליון יורק בפרצופן של המשפחות השכולות ומכשיר את תומכת הטרור, היבא יזבק, ממפלגת תומכי הטרור – הרשימה המשותפת”.

הוא הוסיף: “זה אותו בית משפט שהכשיר את חנין זועבי ואת ממשיכי דרכו של עזמי בשארה, שעדיין מבוקש לחקירה בעבירות בטחון חמורות ביותר כנגד מדינת ישראל”.

ח”כ יזבק טענה מנגד: “החלטת בית המשפט העליון מראה שוב כי בקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה – לא מדובר היה בבקשת פסילה אישית, אלא מהלך שהוא חלק בלתי נפרד מהרדיפה המתמשכת והדה-לגיטימציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות