גנבו והתעללו: פשיטה דרמטית על גנבי תוכים בשווי יותר ממיליון • צפו

שני הנאשמים, שב"ח פלסטיני ותושב מזרח ירושלים, דחסו כמויות גדולות של תוכים לכלובים קטנים בצפיפות שהקשתה להם לנשום, ובכך התעללו בהם וגרמו למותם של חמישה תוכים • הם נלכדו בפשיטה דרמטית על כביש 6
חיים טוויל
י' שבט התש"פ / 05.02.2020 16:17

מחלקת התביעות של משטרת ישראל הגישה ביום שני כתב אישום נגד שני נאשמים, בגין אחת הגניבות הגדולות ביותר בישראל של תוכים מבית גידול במגדל העמק – בשווי של כמיליון ו- 175 אלף שקלים.

מכתב האישום שהוגש בבית משפט השלום בנצרת עולה, כי כנופיית עברייני רכוש מאזור ירושלים ושטחי יהודה ושומרון תכננו לגנוב את התוכים מבית גידול במגדל העמק ולהעבירם לשטחי מזרח ירושלים.

חברי חוליית הביצוע הגיעו חמושים בפטישים ובברזלי מתכת לבית הגידול, ניפצו חלון, פרצו מספר דלתות, עקרו את מנגנון האזעקה ופערו חור גדול בשני קירות במבנה בדרך למתחם גידול התוכים.

הנאשמים דחסו כמויות גדולות של תוכים לכלובים קטנים בצפיפות שהקשתה עליהם לנשום ולהיאחז ולהיתמך בצורה טבעית, ובכך הם התעללו והתאכזרו בתוכים ואף הביאו למותם של 5 תוכים ולפציעות קשות של תוכים נוספים.

עוד עולה מכתב האישום כי הכנופייה הייתה מורכבת מחוליית תכנון, אשר תפקידה היה לתכנן ולתאם את ההתפרצות, מחוליית הביצוע שתפקידה היה לבצע את ההתפרצות בפועל – ומחוליית השילוח והאיסוף שתפקידה היה להעביר את חברי החוליה המבצעת לבית הגידול, להעמיס את התוכים ולהובילם לשטחי מזרח ירושלים ומשם כנראה לשטחי יהודה ושומרון.

כתב האישום שהוגש על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל התאפשר הודות לפעילות מודיעינית של מג”ב שנמשכה כחודש ימים מהלכה התחקו במג”ב אחר חוליית פורצים.

צילום: דוברות המשטרה

עוד עולה מהחקירה שבוצעה במשמר הגבול ומכתב האישום, כי לפני כשבועיים, החל מהשעה 15:08 לערך נערכו הנאשמים לביצוע ההתפרצות והחל מהשעה 20:20 הוציאו הנאשמים את התכנית העבריינית אל הפועל.

הנאשמים נעצרו בשני כלי רכב על כביש 6 לכיוון דרום: פלסטיני תושב ענאתא ללא אישורי שהייה בישראל ותושב מזרח ירושלים, שניהם בשנות ה-20-30 לחייהם.
הפלסטיני נהג על גבי משאית שבתוכה היו התוכים הגנובים.

מכתב האישום עולות הכמויות הגדולות של תוכים שנגנבו והוחזרו לבעליהם: 65 תוכים – מתוכם 30 תוכים מסוג הארה, 16 תוכים מסוג קקאדו, 12 תוכים מסוג אמזונס, 4 תוכים מסוג אקלקטוס, 2 תוכים מסוג קאי ג’ינג’, 2 תוכים מסוג ג’קו.

בין האישומים בכתב האישום: פריצה, גניבה העולה על חצי מליון ש”ח, התעללות בבעלי חיים והריגת בעלי חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות