“לכו לברלין’: ‘בארכבת’ תקפו הצבת דוכן תפילין ברכבת – ועוררו סערה

מפעילי חשבון הטוויטר 'בארכבת' קראו ל‏שונאי הדת לדווח על כל מקום שיקום בו 'דוכן תפילין' כדי "לטפל" • אלא שהתוצאה הייתה הפוכה: הגולשים קראו להם "עוכרי ישראל"
- ושר התחבורה היה נחרץ: "מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין" • ח"כ אייכלר שיבח אותו: "אשריך בצלאל שזכית להילחם"
יוני גרין
י' שבט התש"פ / 05.02.2020 21:38

מפעילי חשבון הטוויטר ‘בארכבת’, עמוד המציג דיווחים על כשלים וליקויים, איחורים וביטולים ברכבת ישראל – פתחו היום (רביעי) במתקפה על דוכני התפילין בתחנות הרכבת, כשקראו ל‏שונאי הדת מבין נוסעי הרכבות לדווח על כל מקום שיקום בו ‘דוכן תפילין’, כדי למנוע את הקמת דוכני הנחת תפילין.

“אז ביררנו… ואסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות הרכבת. נתקלתם – דווחו לנו ונעביר הלאה לטיפול”, צייץ בעל החשבון בצירוף תמונה.

רוב התגובות תקפו את בעל החשבון.

הח”כ לשעבר אורן חזן הגיב: “לכו לרכבת בברלין עוכרי ישראל אנטישמים שכמותכם. במדינת היהודים יהיו דוכני תפילין בכל מקום!”

גולש אחר כתב: “אם באמת יפגעו בשליחים האלה של חב”ד, צריך לקרוא לחרם על הרכבת. לא יכול להיות שבניו יורק מאפשרים להניח תפילין במקומות ציבוריים ובארץ לא”.

מגיש ‘הצינור’, גיא לרר הגיב: “רדיפה קטנונית ומיותרת. אתם לא שם בשביל לצוד יהודים שמניחים תפילין”.

העיתונאי אמיר אבגי: “למה לסמן בעיגול תכלת יהודים ליד דוכן תפילין, לא יותר פשוט להצמיד להם טלאי צהוב?”

והיה מי שצייץ: “שר התחבורה איפה אתה? העלו כאן טענה שלפי החוק – אסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות רכבת. אנחנו רוצים שהחוק ישונה! מצוות הנחת תפילין היא מהחשובות שיש, ותחנת רכבת היא מקום בו עוברים הרבה אנשים שזקוקים לשירות הנחת תפילין. אתה חייב לפעול לשינוי החוק!”

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, מיהר להגיב: “לתומי חשבתי שבאתם לשפר את השירות של הרכבת ולא לעסוק באנטישמיות ורדיפת יהדות.

“אבהיר: כל עוד אני שר התחבורה מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין בתחנות הרכבת (ולא רק בהן) ניסיתם להקים ונתקלתם בקושי? פנו אלי ונטפל בעזרת השם”.

זמן מה אחר כך פירסם מפעיל החשבון ‘בארכבת’: “אז ביררנו יותר לעומק – אושר על ידי מנהל האגף”.

 

ואחד הגולשים הגיב: “אז אולי תמחקו את הגועל נפש הזה במקום להמשיך להדהד אותו?”

ח”כ ישראל אייכלר בירך את השר בצלאל סמוטריץ’ על עמדתו הנחרצת נגד שונאי הדת המבקשים למנוע מיהודים להניח תפילין – ואמר: “אשריך בצלאל שזכית להילחם נגד האנטישמיות בארץ הקודש. כה לחי!”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהדות? אסור בפרהסיה
    09/02/2020 18:00
    הרצל
  1. זה היה חזונו של הרצל. להמיר את הדת לנצרות. כשזה לא הצליח, הבטיח שהרבנים יהיו רק בתוך בתי הכנסת, והגנרלים רק בקסרקטינים.היום הקצינים מנסים לנהל את המדינה בכחול לבן, אבל את הרבנים והדת מנסים להרחיק ולהשניא.