אחרי החלטת ביבי להקפיא מינויים: ביטן מוותר על תפקיד שר החקלאות

הח"כ החליט לוותר על התפקיד, לאחר שראש הממשלה עצר את אישור סבב המינויים בממשלה - בשל ביקורת מצד בג"ץ • ביטן: "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות"
אריה ריבקינד
י"ג טבת התש"פ / 10.01.2020 11:35

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע היום (שישי) כי החליט לוותר על המינוי לתפקיד שר החקלאות, בעקבות העיכוב בסבב המינויים בשל הביקורת של בג”ץ.

ביטן, נגדו הפרקליטות עומדת להגיש כתב אישום, אמר: “חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות, עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן”.

אתמול החליט נתניהו לעצור את כל סבב המינויים שתוכנן בממשלה ביום ראשון. זאת, בשל ביקורת שהשמיע בג”ץ בפסק דין שניתן אתמול על הליך מינויי השרים,  לפיה “לא ניתן יהיה לקבל התנהלות לפיה ממשלת מעבר שאינה נהנית מאמון הכנסת ולפיכך מחויבת באיפוק וריסון בהתנהלותה, תנצל את הסמכות הנתונה לה ותגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה”.

בתחילת החודש הודיע ראש הממשלה נתניהו על סבב מינויים בממשלה, לאחר שהתפטר מתפקידי השרים בהם החזיק.

בנוסף לביטן, הוחלט למנות את סגנית השר ציפי חוטובלי מהליכוד לשרת התפוצות, את שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון מכולנו לשרת הרווחה, ואת סגן השר יצחק כהן מש”ס לשר הבינוי והשיכון.

בעקבות הקפאת המינויים, יפעת שאשא ביטון שהתפטרה במהלך השבוע מתפקידה כשרת הבינוי והשיכון וחזרה בה, והתפטרה אתמול שוב – לקראת אישור המינוי בראשון כשרת הרווחה, תצטרך לחזור בה מהתפטרותה שוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות