בגלל פוטין: לא תתאפשר במשך שבוע כניסה לקבר הרבי מזוועהיל

במהלך הביקור הרשמי, צפוי הנשיא הרוסי להשתתף בטקס חנוכת אנדרטה, הממוקמת סמוך לבית העלמין שייח באדר • מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל: 'אנו מצרים על עוגמת הנפש של המתפללים אולם בשל שיקולי אבטחה והוראות גורמי הביטחון אנחנו נאלצים למנוע את הכניסה למקום'
יוני גרין
י"ב טבת התש"פ / 09.01.2020 01:33

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מגיע לביקור רשמי בישראל, בשבוע שבין כ”ב לכ”ח בטבת (19-25 בינואר).

במהלך הביקור צפוי הנשיא הרוסי להשתתף בטקס חנוכת אנדרטה, הממוקמת סמוך לבית העלמין שייח באדר.

במערכת הביטחון העבירו למשרד לשירותי דת ולמועצת בתי העלמין הנחייה, לפיה יש לסגור את בית העלמין למבקרים – למשך כל השבוע בו יתקיים הביקור.

בית העלמין שייח’ באדר שימש בית קברות זמני במהלך מלחמת השחרור,  לאחר שהדרך להר הזיתים נחסמה והדרך לבית הקברות סנהדריה הפכה להיות מסוכנת.

בית העלמין נודע והתפרסם, בין היתר, בעקבות קבורתו במקום של האדמו”ר מזוועהיל, שנסתלק לבית עולמו במהלך מלחמת השחרור – ונקבר במקום.

מתפללים רבים עולים אל הציון הקדוש בימי שני וחמישי, המסוגלים לישועה, וקוראים פרקי תהילים לישועת הכלל והפרט.

במועצת בתי העלמין פעלו בשנים האחרונות להסדיר את דרכי הגישה לבית העלמין, על מנת לאפשר לעולים להגיע בצורה נוחה כדי להתפלל על קבר הצדיק.

אלא שכאמור, בשבוע המדובר לא תתאפשר כלל עליית מתפללים לבית העלמין, זאת בשל הנחייה מפורשת של מערכת הביטחון, שדרשה למנוע כניסה למקום לאורך כל השבוע ולא הסתפקה בהגבלת הכניסה ליום הביקור של הנשיא באנדרטה, זאת בשל שיקולי אבטחה.

מנכ”ל מועצת בתי העלמין, צוריאל קריספל: ‘אנו מצרים על כך שתמנע הגישה של מאות מתפלים לציון הקדוש, אולם אנחנו נשמעים באופן מלא להוראות של כוחות הביטחון המלווים ברגישות רבה את ביקורו של נשיא רוסיה פוטין בישראל, מתוך השתדלות גדולה לצמצם למינימום ההכרחי את הפגיעה במרקם החיים של תושבי ירושלים.

עם סיום הביקור וההנחיות המיוחדות יוכלו המתפללים לשוב כבתחילה ולהתפלל על הציון הקדוש’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות