‘אומ”ץ’ ליועץ המשפטי: חשש כבד לאי סדרים במועצת ביתר

ב'אומץ' טוענים במכתב ששיגרו ליועהמ"ש, כי דוד שפיצר, חבר מועצה בביתר עילית, פרש לכאורה מהקואליציה, כאשר הצביע הצבעה סוחפת נגד סיעתו - לטובת מינויו ליו"ר ועדת הביקורת כ"חבר האופוזיציה" • אלא שמבירור של אומ"ץ עלה: מציג את עצמו כחבר סיעת אגו"י, חברה בקואליציה
אריה ריבקינד
ח' טבת התש"פ / 05.01.2020 15:52

תנועת אומ״ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט באמצעות עו”ד עמית עוז – בבקשה לבדוק אי סדרים בהתנהלותה של מועצת העיר ביתר עילית.

ממידע שהגיע למשרדי התנועה הסתבר, כי חבר מועצה מטעם הקואליציה במועצת העיר ביתר עילית, דוד שפיצר, פרש, לכאורה מהקואליציה, כאשר הצביע הצבעה סוחפת נגד סיעתו שבקואליציה, לטובת מינוי עצמו ליו”ר ועדת הביקורת של העירייה כ”חבר האופוזיציה”.

דוד שפיצר התפטר לכאורה מהקואליציה בישיבת מועצת עיר אשר התקיימה בתאריך 4.12.2018

מבירור שנעשה על ידי תנועת אומ״ץ, עולה כי דוד שפיצר אכן מכהן כיו”ר וועדת הביקורת – אולם יחד עם זאת מציג את עצמו כחבר סיעת אגודת ישראל החברה בקואליציה.

באומ״ץ רואים חשיבות רבה בפעילות ועדת הביקורת של העירייה, האמונה על בקרת פעילותה של הקואליציה בעירייה, מניעת סדרים ושמירה על חוקיות פעילותה.

המחוקק קבע בסעיף 149ג(ג) לפקודת העיריות [נוסח חדש], כי יו”ר ועדת הביקורת יהיה חבר אופוזיציה. זאת, לאור החשיבות היתרה בשמירה על תפקיד זה נקי מניגוד עניינים ככל הניתן.

בתנועת אומ״ץ טוענים, כי “מצב דברים זה אינו מאפשר ביקורת רצינית ועניינית על פעולות הקואליציה בעירייה, והוא מהווה פגיעה חמורה במנגנון הביקורת שלה”.

העתקים מהפניה נשלחו למבקר המדינה מתניהו אנגלמן , ותמי נאסה – הממונה על מחוז יו”ש, משרד הפנים.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות