אחרי שלושה חודשים במעצר – הבעל נכנע ונתן לאישתו גט

אחד ממקרי העגינות הקשים ביותר בעולם הגיע היום לסיום: סרבן גט מארה"ב, שהגיע לישראל לחתונת בנו, נעצר והוצב לו תנאי: תן גט • אבל למרות שגם הרבי מבעלזא קרא לו לגרש את אישתו - הוא נותר בסירובו, נכלא ופספס את החתונה • היום נשבר הבעל ואשתו יצאה לחופשי
יוני גרין
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 17:41

על הניסים: רגע לפני חג החנוכה זכתה היום (חמישי) מרים בנס פרטי משלה, עם הגיעו לסיום של אחד ממקרי העגינות הקשים ביותר בעולם.

שילוב כוחות של ארגון ‘יד לאישה’ מבית רשת ‘אור תורה סטון’, המייצג את מרים, דייני בית הדין בראשות אב בית הדין האזורי בירושלים הרב יצחק אושינסקי ועזרתו הרבה של מזכיר בית הדין משה ביטון – שעשה כל שביכולתו לילות כימים, הובילו את הבעל, אשר סרב להעניק את הגט במשך 10 שנים, לחדול מסירובו ולשחרר את מרים מכבלי נישואיהם.

תחילתו של הסיפור לפני כ-23 שנים בארה”ב, שם נישאו השניים, המשתייכים לקהילה החרדית.

לאחר שנים רבות של נישואים כושלים, שכללו תלונות על אלימות קשה מצד הבעל, לפני כעשר שנים גמלה בליבה של מרים ההחלטה להתגרש.

לאחר שתחילה הסכים לתת גט, חזר בו הבעל מהסכמתו, והחל בסאגה ארוכת שנים במהלכה סרב להעניק את הגט המיוחל באמתלות שונות.

במהלך השנים התנהלו כנגד הבעל הליכים בבתי הדין בארץ ובחו”ל לצורך קידום מתן הגט, אולם הוא נותר בסירובו – אף אל מול העובדה שהאדמו”ר מבעלזא קרא לו לתת גט.

לאור העובדה שמקום מושבם של בני הזוג הוא בארה”ב, שם מוגבלים מאד האמצעים המשפטיים והסנקציות בהן יכול לנקוט בית הדין כנגד סרבני גט, חלפו השנים – בעוד מרים נותרה בעגינותה.

לפני כ–6 שנים,נראה היה כי המקרה עומד להגיע לנקודת מפנה, כאשר הבעל הגיע ארצה לביקור משפחתי, והרשויות הצליחו להוציא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. אולם, הבעל הצליח להפר את הצו, לכאורה באמצעות שימוש בדרכון של אחיו, ועזב את הארץ תוך שהוא מותיר את מרים ללא הגט המיוחל.

לפני כשלשה חודשים, ולאחר ל-10 שנים של סרבנות, הגיע לארגון ‘יד לאישה’ – המייצג את מרים באמצעות עו”ד והטוענת הרבנית תהילה כהן, מידע לפיו הבעל המריא לישראל על מנת להשתתף בחתונת בנו.

הודות למידע, הבעל נעצר עם הגיעו ארצה והובהר לו כי כל עוד לא ייתן את הגט לא ישוחרר, גם לא לחתונת בנו.

בסופו של דבר, הבעל נותר בסירובו, נותר במעצר ופספס את החתונה.

אולם, בסופו של יום, מה ששכנועים רבים לא הצליחו לעשות, עשתה הישיבה בבית המאסר, והיום נשבר הבעל והחליט לתת למרים את הגט המיוחל.

עו”ד תהילה כהן מימין ומרים משמאל, מיד עם קבלת הגט. צילום: יד לאישה, אור תורה סטון

“אני כל כך מאושרת ולא מאמינה שסוף סוף הסיוט נגמר וקיבלתי את הגט, זו התרגשות אדירה” אמרה מרים מיד עם קבלת הגט. “תהילה הייתה עבורי קרש הצלה של ממש, מסרה את כל עצמותיה למעני וליוותה אותי בזמנים הקשים ביותר, בדרך הארוכה ומלאת קשיים ואכזבות קשות עד להשגת הגט המיוחל.

“אין בפי מילים לתאר או להביע את הערכתי עבור מה שעשתה למעני בארבע השנים האחרונות, כשהייתה עבורי אוזן קשבת בשעות לא שעות, ואני מרגישה שללא תמיכתה הנפשית והרגשית מזמן כבר הייתי אבודה. ארגון יד לאישה כשמו כן הוא – יד ומשענת תומכת, מחזיקה, מעודדת ומתעקשת עבורי ועבור אין ספור נשים אומללות ואבודות, עד שהן זוכות לראות את האור בקצה המנהרה. שהקב”ה ישלם שכרכן בעולם הזה ובעולם הבא”.

פנינה עומר, מנכ”לית ארגון ‘יד לאישה’: “מדובר במקרה קשה אשר נעשו מאמצים חובקי עולם על מנת להביא לסיומו. אנחנו מבכות על הזמן האבוד שחלף אך שמחות שלאחר עשור, הושג סוף סוף הגט ומרים שוחררה.

“כבר עם הגעתו ארצה, נעשו מאמצים גדולים על מנת שהבעל יעניק את הגט ויגיע לחתונת בנו, ואני מניחה כי בדיעבד הוא מבין שטעה בכך שלא עשה זאת ופספס את הרגע המאושר בחייו של בנו. אני רוצה לשבח את הטוענת הרבנית שלנו, עו”ד תהילה כהן, ואת בית הדין הרבני. יחד הם פעלו בנחישות והובילו לא רק למתן הגט, אלא בו בזמן גם שלחו מסר לסרבנים נוספים, שמעתה ואילך ידעו ויראו כי מרגע שהם מסרבים לתת גט, גם הם יחוו מסלול ייסורים כפי שהם מייסרים את נשותיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסיפור האמיתי
    19/12/2019 19:30
    Bo
  1. לפני שאתם כותבים משהו על מישהו תתעניין לשמוע את הסיפור האמיתי למה עד אתה הוא לא היה נותן את הגט תודה