פנייה ליועמ”ש: פתח בחקירה כנגד נציג ‘ישראל ביתנו’ בגלל ההסתה

ארגון 'בצלמו' פנה בדחיפות ליועמ"ש ולמ"מ פרקליט המדינה על מנת שאלו יפתחו בחקירה כנגד סגן ראש עיריית חיפה ונציג 'ישראל ביתנו' בשל דברי ההסתה שכתב • "אין מקום לביטויים קשים שכאלה בשום חברה מתוקנת. לא כנגד המגזר החרדי, ולא כנגד של אף מגזר בישראל"
אליעזר היון
י"ט כסלו התש"פ / 16.12.2019 22:16

בעקבות דברי ההסתה החמורים של נציג ‘ישראל ביתינו’: ארגון בצלמו פנה הערב [שני] בפנייה דחופה ליועמ”ש לממשלה ולמ”מ פרקליט המדינה החדש בדרישה לפתוח בחקירה מיידית בגין הסתה ולשון הרע על ציבור הדתי והחרדי במדינה ולפעול לפיטורי סגן ראש העיר בחיפה שהתבטא ביטויים קשים כנגד המגזר הדתי והחרדי.

סגן ראש העיר, זר קפלון השתלח כזכור מוקדם יותר באוכלוסיה הדתית-חרדית.

“הדתיים תוקפים קטינים ושותים בחסות אלוקים, צריך למנוע מהם את השלטון”, כתב קפלון בפורום לדוברי השפה הרוסית, לפני מספר חודשים.

לדבריו, “90 אחוז מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שהדתיים זוללים, שותים ותוקפים את הקטינים בחסות אלוקים. אל תבלבלו בין המאמינים והקנאים הזומבים. איש אינו פוגע בזכותם של כל אחד להאמין”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו מסר כי, “אין מקום לביטויים קשים שכאלה בשום חברה מתוקנת. לא כנגד המגזר החרדי, ולא כנגד של אף מגזר בישראל. נפעל למיגור שיח השנאה שעלול חלילה להביא למקומות שאיננו רוצים בהם”.

ח”כ ינון אזולאי הגיב בחריפות לדברי הבלע של סגרה”ע: “ישראל ביתנו מגדלת ערוגה של אנטישמים זוללי חרדים לתאבון. דבריו הקשים של הארכי גזען קפלון הינם תוצאה של רוח המפקד. ליברמן ומפלגתו נהפכו למרכז ראשי של אנטישמיות על מצחם חקוק אות קין”.

דובר ישראל ביתנו התנער מהדברים אך אמר כי הדברים הוצאו מהקשרם. “דבריו של מר קפלון פורסמו בתגובה לפוסט הקורא למצביעי ישראל ביתנו לחזור לרוסיה, והיא נכתבה על ידו ללא ידיעה או הנחייה מטעם המפלגה. למרות שהדברים הוצאו מהקשרם, הם מעוררים שאט נפש. את תגובתנו בהתאם העברנו למר קפלון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות