לחצים בישראל ביתנו: ללכת לימין צרה – ו’החרדים יצטרכו להתגמש’

ח"כ עודד פורר: "אין לי שום בעיה עם החרדים, יצטרכו לעשות התגמשויות ופשרות. כחול לבן דוחפים לבחירות בכל מחיר" • סגני ראשי ערים מטעם ישראל ביתנו רוצים פגישה עם ליברמן: "קבל החלטה על כניסה לממשלת ימין צרה"
אריה ריבקינד
ו' כסלו התש"פ / 04.12.2019 11:03

אחרי שחברי הכנסת עודד פורר וחמד עמאר מסיעת ישראל ביתנו פנו אתמול ליו”ר אביגדור ליברמן, וביקשו ממנו לחבור לבנימין נתניהו ולהקים ממשלת ימין צרה כדי למנוע בחירות, הסביר הבוקר (רביעי) ח”כ פורר  ב’חדשות הבוקר’ בערוץ 12 מה הוביל לשינוי הכיוון.

“בתחילת השבוע אריה דרעי הכפיש בצורה בוטה וגזענית את ציבור העולים, ודממה דקה נשמעה מהכיוון של ראשי כחול לבן”, טען פורר, “אחר כך ראיתי בוועדת הכספים את הדיל של גפני, אחמד טיבי וכחול לבן כדי להעביר את הכספים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות. הבנתי שקורה פה משהו שכולו חשיבה על מה יקרה יום אחרי הבחירות הבאות”.

לדברי פורר, ראשי כחול לבן הם האשמים כרגע בטרפוד הקמת ממשלת האחדות: “אני רואה את הסרבנות של כחול לבן ללכת לממשלת אחדות. יש עכשיו שלוש אופציות על השולחן: ממשלת אחדות, ממשלה ימנית צרה ובחירות”, פירט פורר, “מבחינתי האלטרנטיבה העדיפה היא ממשלת אחדות, אבל אם נשארים עם שתי האפשרויות האחרות, מבחינתי עדיפה ממשלה על פני בחירות בפעם השלישית”.

פורר הדגיש: “אין לי שום בעיה עם החרדים, יש לי בעיה של אג’נדה ומה תהיה מדיניות הממשלה ועל זה אנחנו מוכנים לדבר. אמרתי לליברמן, יצטרכו לעשות התגמשויות ופשרות, אבל אם האלטרנטיבה היא זו או בחירות, בעיניי בחירות למדינת ישראל זו האלטרנטיבה הכי גרועה וצריך לעשות הכל כדי למנוע את זה”.

גם בראיון בגלי צה”ל אמר פורר: “כחול לבן דוחפים לבחירות בכל מחיר. כשאני שומע שמציעים רק 5-6 חודשים לנתניהו והם לא מוכנים, אני שואל את עצמי – מה עדיף, ממשלה צרה או בחירות בפעם השלישית? אני חושב שעדיפה ממשלה”.

ח”כ יבגני סובה מישראל ביתנו אמר בגל”צ: “נתכנס בסוף השבוע כדי לקבל החלטות גורליות”.

בתוך כך, כמה סגני ראשי ערים מטעם ישראל ביתנו פנו אמש למנכ”לית המפלגה וביקשו להיפגש עם היו”ר אביגדור ליברמן, במטרה שיקבל החלטה על כניסה לממשלת ימין צרה. נוסף על כך, דרשו הסגנים לקיים דיון בתוך המפלגה על הנושא.

יו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר אמר הבוקר (רביעי) כי ישראל בדרך לבחירות בפעם השלישית.

”ממשלת אחדות לא תקום, לא נדבר יותר עם כחול לבן”, אמר זוהר לרשת ב’, ”הם החליטו שהם לא מצטרפים לממשלה איתנו. הצענו להם חמישה חודשי כהונה לנתניהו ואחר כך גנץ ראש הממשלה, יש מטורף מזה? הלכנו הכי רחוק שאפשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות