גנץ מתבכיין: ‘קיבלתי ממי שהפסיד הקנטות וסרטונים ילדותיים. רעל’

יו"ר כחול לבן שוחח עם הנשיא והודיע כי הוא מחזיר המנדט לאחר שלא עלה בידו לגבש קואליציה • נפתח פרק 21 הימים בהם המנדט נמצא בידי הכנסת • גנץ: "נתקלנו בבלוק של מי שמשרתים אינטרסים של אדם אחד. הבלוק כפה עלינו שיתוק. התבצרות בממשלת מעבר אינה רצון העם"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התש"פ / 20.11.2019 20:07

לוזר: יו”ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה רובי ריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה – וכי הוא מתכוון להחזיר את המנדט שהוענק לו.

בהודעה מטעם כחול לבן נאמר: “גנץ אמר לנשיא כי הוא מחויב גם ב-21 הימים שנותרו להמשיך ולעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל. גנץ הודה לנשיא על הסיוע בתהליך וביקש להמשיך ולהיעזר בו גם בהמשך הדרך”.

גנץ נשא דברים לאחר החזרת המנדט ותקף בחריפות את נתניהו: “דרשתי מראש הממשלה שהפסיד לנהל מולי משא ומתן ענייני, ובתמורה קיבלתי ממנו וממקורביו הקנטות, גידופים וסרטונים ילדותיים שלא מתאימים למוסר היהודי והם חלק ממנת רעל יומי המוזרקת לחברה הישראלית יום-יום. זהו חלק מקמפיין שנאה והסתה שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בממשלת מעבר שאינה רצון העם”.

גנץ המתוסכל המשיך: “היה על נתניהו להפנים שתוצאות הבחירות מחייבות אותו לנהל מו”מ. אלו נסיונות למנוע מהעם הבוחר את רצונו הדמוקרטי. רוב העם בחר להחליש את כוחם של הקיצוניים. רוב העם בחר ללכת בדרך שונה מזו שהנהיג נתניהו בשנים האחרונות”.

על המשך הדרך אמר: “נותרו 21 ימים גורליים שבהם תיבחן הדמוקרטיה הישראלית. הבלוק כפה עלינו שיתוק. נתניהו, המדינה לא שלך, ולא שלי – היא של אזרחיה – יהודים וערבים, חרדים וחילונים. שחרר את המדינה מעניבת החנק. אתה מוליך אותנו להתנגשות מסוכנת שבסופה מחיר היסטורי כבד שאתה ורק אתה אחראי לו”.

הוא הדגיש: “הייתי נכון לפשרות. גם היום אני פונה לנתניהו – ישראל חשובה ובחירת ישראל חשובה מכל גדר הפרדה פוליטי. קמפיין ההסתה שאתה מוביל הביא לתוצאות איומות בעבר. גם לסבלנות שלנו מול זריעת השנאה יש גבול”.

הסיכוי האחרון של גנץ להרכיב ממשלה התמוטט לאחר ההכרזה של אביגדור ליברמן ולפיה לא יצטרף לממשלת מיעוט של ‘כחול לבן’.

ליברמן אמר: “ברור שלא נלך לקואליציה שנתמכת בצורה ישירה או עקיפה ברשימה המשותפת. שמרנו על ערפל על מנת ליצור מנוף לחץ על נתניהו, לצערי גם זה לא עזר”.

בשלב זה נפתח פרק 21 הימים בהם נמצא המנדט להרכבת הממשלה בידי הכנסת – ואם יגויס רוב של 61 תומכים עבור מועמד מסויים, יינתן לו פרק זמן של 14 ימים להרכיב קואליציה.

השר אריה דרעי אמר בישיבת בלוק הימין שהתקיימה אחר הצהרים: “אני בא כעת מבית הנשיא, ואני נעניתי לפנייתו להיכנס לעובי הקורה. עד עכשיו לא יכולתי לפעול הרבה כי ליברמן השאיר לי מוקשים בכל מקום.

“אבל עכשיו אני הולך להיכנס בכל הכוח לפעול להקים ממשלת אחדות בלי לפיד. גנץ יודע שיש מתווה ברור. זה או מתווה הנשיא או בחירות שהוא לא רוצה. אני אתרום כל מה שאני יכול למען זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות