השותפים של גנץ? ח”כי המשותפת: ‘האכזריות של ביבי לא יודעת גבול’

חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת תוקפים את ראש הממשלה, בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסאלמי • "נתניהו פונה לדבר היחיד שהוא מסוגל לעשות: הרג, הרס וחרחור מלחמה. שפיכות הדמים - בראשו"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התש"פ / 12.11.2019 10:36

חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות חיסול בכיר הג’יהאד האסאלמי לפנות בוקר (שלישי) ברצועת עזה.

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן:”הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול – הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג”.

חבר הכנסת איימן עודה תקף: ”אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום – וכך עשה גם היום”.

ח”כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר:  “מה שנקרא ‘חיסולים ממוקדים’ הוא דבר פסול ערכית, מוסרית, פוליטית אבל גם בטחונית. הוכח כבר פעם אחר פעם שלא רק שהם לא מועילים, אלא הם מזיקים לביטחון של כולנו. זה בנוסף לכך שהם פסולים מוסרית.

“מה שמניע את נתניהו זה הצלת עורו שלו מאיימת בית הכלא, והממשלה העתידית שאולי תהיה בלעדיו. הוא רוצה מלחמת שלום הרוטציה ואת זה אנחנו צריכים להבין ולמנוע. הפצצה המתקתקת היחידה שמאיימת היום על כולנו זה נתניהו עצמו, ראש הממשלה המושחת והמסוכן לכולנו”.

ח”כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת מותחת ביקורת חריפה על חיסול בכיר הג’יהאד: “המלחמה הזו היא לא רק תרגיל פוליטי, אלא מדיניות מתמשכת של כיבוש, מצור וחיסולים ממוקדים. מכל הקשת הפוליטית מיישרים קו כשזה נוגע לעזה, בניסיון לייצר רווח פוליטי. אף אחד לא מעז לומר די לכיבוש ודי למלחמה. כולם מאוחדים סביב המצור והכיבוש. נתניהו פורץ במלחמה וכולם תומכים”.

ח״כ יוסף ג׳בארין צייץ: “האמנם נתניהו באמת אינו מעוניין בהסלמה? נתניהו החליט לפתוח עכשיו במערכה צבאית מטעמים פוליטיים ברורים – הן כדי להרחיק את תשומת הלב מעיסוק בשחיתות שלו והן כדי לקרב אופציה של ממשלת אחדות ולהישאר בתפקיד. נתניהו מחרחר מלחמה מאינטרסים פוליטיים אישיים. צריך להתנגד למלחמה זו בכל תוקף”.

ח״כ סמי אבו שחאדה: “האירועים בעזה מזכירים למי ששכח שיש מצור שמוטל על כשני מיליון אזרחים פלסטינים. זוהי ענישה קולקטיבית של אוכלוסיה אזרחית שנמשכת מזה יותר מעשור.

“במקום לבחור בפוליטיקה חדשה שמתנערת מאלימות ומקדמת זכויות אדם, הזרמים הפוליטיים בישראל מיישרים קו עם המדיניות הפוגענית כלפי עזה. למלחמות המתמשכות ולמצב בעזה יש פתרון ברור ופשוט – והוא הסרת המצור”.

ח”כ עומר בר-לב מהעבודה תקף גם הוא בראיון ל-103FM את ההחלטה לחסל את בכיר הג’יהאד: “כבר 5 שנים שאין חיסולים ממוקדים, פתאום, שבוע לפני סוף המנדט של גנץ, ורגע לפני שבנט נכנס לתפקיד שר הביטחון, מבצעים כזה חיסול ממוקד? ראש הממשלה נתניהו כבר הוכיח בעבר שהוא פוגע בביטחון המדינה כשהוא פוגע במדיניות העמימות”.

איש השמאל יריב אופנהיימר טען גם הוא כי חיסול המחבל בוצע מטעמים פוליטיים. ”מלחמת שלום ביבי. כדי להישאר בבלפור, ביבי יצא למלחמה ויסכן מדינה שלמה, עובדה, זה קורה. לא היו חסרות ‘פצצות מתקתקות’ והזדמנויות מבצעיות בחמש השנים האחרונות, אבל ישראל התאפקה.

”פתאום עכשיו, רגע לפני הקמת הממשלה ביבי נזכר לחזור למדיניות החיסולים? רק אוויל יחשוב שזה מקרי”.

יו״ר העבודה-גשר, שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ, דווקא תומך: “בזמנים האלה, הדבר הכי חשוב הוא להעניק גיבוי מוחלט לכוחות צה״ל ולחזק את רוחם של התושבים שעמידתם האיתנה לאורך השנים היא הכח האמיתי של ישראל. ידע כל מפגע שמאיים על אזרחי ישראל שהוא אינו חסין”.

הוא הוסיף: “אל לנו לעסוק עכשיו בשאלות פוליטיות. יהיה מספיק זמן לניתוחים, תרחישים ופרשנויות. ביטחון אזרחי ישראל עומד מעל כל שיקול אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות