אסון נחל צפית: כתבי אישום חמורים נגד ראשי מכינת ‘בני ציון’

יובל כאהן, שעמד בראש מכינת 'בני ציון', ואביב ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית במכינה - יואשמו בעבירה של המתה בקלות דעת • "במעשיהם ובמחדליהם האסורים, גרמו הנאשמים למותם של עשרה מחברי הקבוצה ולחבלה חמורה של שניים"
חיים טוויל
כ"ט תשרי התש"פ / 28.10.2019 14:08

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יובל כאהן, שעמד בראש המכינה הקדם צבאית ‘בני ציון’, ונגד אביב ברדיצ’ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית של המכינה.

כתב האישום מייחס לשניים עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה – וזאת בשל אחריותם למותם של 10 תלמידים במכינה ומועמדים ללמוד בה, ופציעתם של שניים מהם.

האסון אירע בחודש אפריל 2018 בנחל צפית.

כתב האישום הוגש לאחר שהפרקליטות הודיעה לבאי כוחם של הנאשמים כי פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט לאמץ את המלצת פרקליט המחוז, אלון אלטמן, ודחה את טענותיהם שהועלו בשימוע.

הודעה על ההחלטה נמסרה גם לפרקליטי משפחות ההרוגים.

בכתב האישום נאמר, כי למרות סכנת השיטפון הברורה והמיידית, שהיתה ידועה לנאשמים, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות שהגיעו לידיעתם לפני הטיול ובמהלכו, ובכלל זה התרעות מגורמים בקיאים ומומחים בענייני סכנת הגשמים והשיטפונות באזור הטיול, הנאשמים לא ביטלו את הטיול שתוכנן באזור ולא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל, ובמיוחד לתוך החלק הצר שבו.

“במעשיהם ובמחדליהם האסורים, גרמו הנאשמים למותם של עשרה מחברי הקבוצה ולחבלה חמורה של שני המועמדים לגיוס, בקלות דעת, וזאת כאשר הם נוטלים סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאות הקשות האמורות, מתוך תקווה להצליח למנוע אותן”, נאמר בכתב האישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנערים שנהרגו בשטפון.
    29/10/2019 21:11
    דנה
  1. הייתי מורה בתיכון. יצאתי עם ילדים לטיולים שנתיים. בדקנו אלף פעם עם בוא הגשמים. לאן נוסעים לטייל ..את כול הנחלים במדבר יהודה ובערבה. הורדנו לפני שעלו בכלל. תלמידים שיש לנו אחריות. וההורים סומכים עלינו.אחריות כפולה. לא לוקחים סיכון אפילו של 1%. במיוחד שהנערים וההורים סמכו על המדריכים היהירים.