לפיד נכנע: “מוותר על הרוטציה, הרי לא תהיה רוטציה של שלשה אנשים”

מס' 2 בכחול לבן הכריז: "הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי. של איחוי פצעים" • נתניהו תקף אתמול: “לפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ"
אריה ריבקינד
ד' תשרי התש"פ / 03.10.2019 14:55

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’ ומס’ 2 ברשימת ‘כחול לבן’, יאיר לפיד, הודיע בצהריים (חמישי) כי הוא מוותר על הסכם הרוטציה בראשות הממשלה בינו לבין בני גנץ.

לפיד הודיע על ההחלטה בפתח ישיבת סיעת כחול לבן שהתכנסה בכנסת.

“בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה”, אמר לפיד. “הרי לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים. זה לא רציני. ניהול מדינה זה עניין רציני. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי. של איחוי פצעים. של שינוי סדרי עדיפויות”.

הוא הוסיף: “לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיע להם יותר ממה שקורה כרגע בבניין הזה. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון. לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים”.

ההודעה מגיעה כתגובה על המתקפות החוזרות ונשנות מצד הליכוד, לפיהן בגלל הסכם הרוטציה מכשיל לפיד את הקמתה של ממשלת אחדות.

אתמול תקף ראש הממשלה את יאיר לפיד, והאשים אותו בסיכול המאמצים להקמת ממשלת אחדות.

“הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד”, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. “לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו”.

ראש הממשלה הוסיף: “לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד פועל משינאה ולא מאיחוד
    03/10/2019 19:07
    חי
  1. לפיד מוותר על רוטציה בכדי להוריד את נתניהו מתפקידו.