נהג אוטובוס ‘קווים’ שתלה תמונה של חרדי עם פני חזיר זומן לשימוע

בעקבות פניית שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': שימוע לפני פיטורין לנהג האוטובוס שתלה בחלון איור של חרדי בדמות חזיר - עם הכיתוב "נא לא לאכול, נא לא ללכלך"
חיים טוויל
כ"ב אלול התשע"ט / 22.09.2019 11:38

נהג האוטובוס של חברת ‘קווים’, שתלה איור של חרדי בדמות חזיר בחלון האוטובוס בו נהג – זומן לשימוע לפני פיטורין.

הזימון בוצע בעקבות פניית שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’, לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

כפי שדווח בחרדים 10, איור של חזיר בדמות חרדי, עם הכיתוב “נא לא לאכול, נא לא ללכלך”, תועד ביום חמישי האחרון באוטובוס קו 881 של ‘קווים’ שנסע בעיר מודיעין. עוברת אורח, שראתה את התמונה פנתה לארגון חוננו בבקשה לסייע לה בהגשת תלונה נגד הנהג והחברה.

עורך הדין מנשה יאדו מארגון חוננו פנה בעקבות כך במכתב דחוף לחברת ‘קווים’ וכן בדרישה ממ”מ מפכ”ל המשטרה לפתוח בחקירת משטרה.

“בצומת של שדרות חשמונאים ועמק דותן בעיר מודיעין, צולם אוטובוס מספר 881 של חברת קווים כאשר ליד הנהג התמונה – דמות של חרדי עם פני חזיר, אף של חזיר, מבנה לסת של חזיר, והתנהגות של חזיר”, כתב יאדו.

“זו תמונה שצועקת מסר גזעני כנגד הציבור החרדי. יש כאן שדר אנטישמי מובהק נגד חרדים. הדיוקן של היהודי החרדי הוא הדיוקן שנשא על פניו את האנטישמיות האירופאיות במשך מאות שנים, והנה המסרים מחלחלים גם לכאן. אסור לחברת קווים להתיר קיומם של מסרים אלו באמצעות האוטובוסים של החברה. ההשפעה שיש למסר כזה כאשר בא מרכב ציבורי גדולה היא שבעתיים מההשפעה שיש לה מרכב פרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות