ליברמן עוקץ את החרדים: ‘לפתע אין יותר כינויים עמלק והיטלר’

"המפלגות החרדיות הן לא אויב, אלא יריב פוליטי. אנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנו בבית הלל" • "סף המינימום מבחינתנו: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ט / 20.09.2019 11:24

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, שקיבל שמונה מנדטים בבחירות לכנסת ה-22, פרסם הבוקר (שישי) את רשימת התנאים שלו לישיבה בקואליציה יחד עם המפלגות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה.

“לאחר ספירת כמעט 100% מקולות הבוחרים ולפני תחילת הפגישות אצל נשיא המדינה כמה עדכונים”, כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו.

“שמעתי בתקשורת ש’כחול לבן’ הודיעה שסיכמה עם ‘ישראל ביתנו’ שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה”.

הוא הוסיף: “לכל המתעניינים, לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם, עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון”.

ליברמן טוען כי “ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת. 13 המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין ‘הערבים נוהרים לקלפיות’. זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים”.

יו”ר ישראל ביתנו ליגלג על החרדים: “בימים האחרונים אני שומע לפתע נימות חדשות מצד מנהיגי המפלגות החרדיות. אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר וקיימת קריאה להפסיק את שיח השנאה. אני מברך על כך מכל הלב. מבחינתנו, וכבר הבהרתי בעבר, המפלגות החרדיות הן לא אוייב, אלא יריב פוליטי. אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הילל”.

לדברי ליברמן, אלו הדרישות ש’ישראל ביתנו’ לא תתפשר עליהן: “בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה.

“חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת.

“שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב. לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    20/09/2019 12:30
    יהודה
  1. עמלק בוגדן היית ועמלק תישאר!!!

  2. יותר גרוע
    20/09/2019 15:26
    שחר
  3. אנחנו מדינה יהודית לחברים שלך ברוסייה והמנטליות ברוסייה זה עובד בצורה מאד מסודרת כל בן אדם חייב להיות ליברלי גם בחורה רוסייה שמתחילה לעבוד אצל אחד החברים שלך הרוסיים מבקשים ממנה להיות ליברלית אחרת היא לא תהיה זונה טובה ומביאה להם הרבה כסף

  4. כינוי
    20/09/2019 18:18
    גורו
  5. הכול משמים חוץ מיראת שמים ומה שקרא זה רצון הבורא בסוף תיראה שאתה שליח מצווה

  6. שב באופוזיציה
    22/09/2019 07:50
    רובי
  7. אני דודל בדיעות שלך לא בדרך

  8. רשע יהיה ורשע ישאר
    22/09/2019 07:52
    אילנה
  9. יש דין ויש דיין
    חיי האדם כצל עובר יומו יבוא הוא בסך הכול שליח למקום להזכיר לנו שרק האור ינצח את החושך כי מעט אור דוחה הרבה חושך
    צריך להתעורר ב אהבת ישראל ואהבת חינם ולהיות בשמחה כי אין עוד מלבדו

  10. גם "בית הלל" לא התירו חילול שבת
    22/09/2019 11:39
    שאול א.
  11. גם בית הלל לא התירו רמיסת כבוד התורה והיהדות.
    גם בית הלל לא קראו להפוך את השנאה ליהדות לאמצעי אלקטורלי. לבטח לא על ידי מי שרוב מצביעיו באו מברית המועצות לשעבר עם מרכיב נוצרי מובהק. להם היהדות מפריעה. לנו לא.
    כנראה שאתה מתכוון לבית הלל של האנטישמיות המקורית שביסודה היא התנגדות לדת היהודית.

  12. ליברמן
    22/09/2019 12:58
    צדק
  13. מר ליברמן אתה חושב שאתה השותף של בורא עולם אתה ממליץ מלכים וערבים ? אותך הוא לא צריך כמה זמן נשאר לך ליהיות בפוליטיקה בסופו של דבר אתה תיזרק בחוץ אבל שאתה תשב עם שר הביטחון עודה או טיבי איך נראה לך ???

  14. קישקוש
    30/10/2019 15:10
    רפאל
  15. ליברמן תפסיק לקשקש, כי אתה בטח לא בית הלל,ויותר נכון מבית חזיר.