איך יביא כעת לבד 140 אלף? מהיכן אמורים להיוולד רבבות כהניסטים?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, מתייחס בטורו ב'ידיעות אחרונות', לכוחה של 'עוצמה יהודית' • ''ראשי עוצמה זוכים לסיקור בלתי פוסק בעיתונות, חלקו פרי כישורי היח"צ המפוארים של ראש הרשימה, וחלקו בגלל הרצון משמאל לנפח את בן גביר"
חרדים 10
ו' אלול התשע"ט / 06.09.2019 12:18

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל מתייחס הבוקר (שישי), בטורו ב’ידיעות אחרונות’ לכוחה של מפלגת ‘עוצמה יהודית’, בעקבות הדרישה ממנה לפרוש – כדי להציל את שלטון הימין.

“פרישת זהות אמורה הייתה לייצר דינמיקה של לחץ על עוצמה יהודית לפרוש. בפועל, קרה ההפך: תג המחיר של בן גביר עלה, שכן אם מנדט אחד על הנייר מבטיח לפייגלין תפקיד שר, למה שעוצמה יהודית תסתפק בפחות מחברות בקבינט? גם תג המחיר – דימוי הולם במקרה הזה – על ניהול מו”מ עם הכהניסטים הופך את האירוע לבלתי משתלם מבחינת נתניהו”, כותב סגל בטורו.

“לכן ברור למה נתניהו נמנע מהגזר, אבל רק שלשום הוא החל להשתמש במקל ולהזהיר מהצבעה לעוצמה יהודית.

“כמו בארבע הפעמים הקודמות, גם הפעם סיכוייו של בן גביר להיבחר קלושים: כשרץ באפריל יחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הוא זכה ל־160 אלף קולות. כיצד יביא עכשיו לבדו 140 אלף? מהיכן אמורים להיוולד רבבות כהניסטים?

”ראשי עוצמה זוכים לסיקור בלתי פוסק בעיתונות, חלקו פרי כישורי היח”צ המפוארים של ראש הרשימה, וחלקו בגלל הרצון משמאל לנפח את בן גביר כדי להוסיף עוד קיסם למדורה שבה יישרפו קולות הימין.

“בצר לו, נתניהו מחפש את המנדט מתחת לפנס, במתקפות על איילת שקד (“שקד שלנו?!”). כיוון שמדובר בשנואת נפשו, עבורו זה שילוב של ביזנס ופלז’ר.

“על פי הסקרים הוא כבר גילח 3־4 מנדטים ממצביעיה. עבור יושבת־ראש ימינה זו אזעקת אמת: אם המגמה לא תתהפך, סיעת ימינה בכנסת הבאה לא תמנה יותר מ־6־7 מנדטים. לגוש – הדבר היחיד שחשוב לנתניהו בבחירות האלה – זה לא יעזור במילימטר”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדינה הלכה ולא מדינת הלכה
    08/09/2019 01:47
    מוטי בנשוש
  1. עם שנאה הזויה ומטורפת שכזו ואפילו אם זה בתקופת בחירות. אין לנו שום סיכוי סבר ותקוה. בלי שלום ואהבה בינותינו לא נגיע לשום מקום. וקוראי הדורות ישפטו את כולנו. כח המפלגות אשמות בשנאה התהומית ובפלגנות המחרידה. מה שכואב לי זה שהשמאל וליברמן שטים בדרך לקלפי על שנאת חרדים ונושא הקצבאות והגיוס שאין לזה אחיזה במציאות. עשרות אלפי חרדים כבר התגייסו. וכמותם באלפים רבים נכנסו ללימודים ולמעגל העבודה. כשבעצם הצבא לא חפץ בהם ושוק העבודה סולד מהם. והמקטרגים והמשניאים ישלמו ביוקר על שנאתם ועלילותיהם.

  2. סמרטוט
    08/09/2019 07:38
    גו עמר
  3. אמא שלך כהניסטית תגיע לסוליות נעליו הישנות של הרב כהנא אח”כ תחרטט

  4. תתחבר לציבור שלך
    08/09/2019 11:48
    ימני
  5. כמי שטוען שהתקשורת לא קשובה ולא מייצגת את הדעות האמיתיות של העם, עמית סגל מפתיע בכל שהוא לא רואה מגמה ברורה של תנועת מצביעים החוצה ממה שהיה פעם המפד”ל. המצביעים לא פראיירים, הם קולטים שמי שאמור לייצג אותם שכחו מהם ורק עסוקים בכסאולוגיה. לשקד ובנט אין שום חדש להציע – הם בדיוק כמו ליכוד. סמוטריץ’ ככה ככה. היחידים שמייצגים את הימין הדתי הם חברי עוצמה. בנוסף, הם מייצגים גם הרבה ליכודניכים מאוכזבים. בקיצור, מי שרוצה עוד מאותו דבר מצביע מחל. כל השאר, מעדיפים את עוצמה

  6. בשאלה עצמה טמונה התשובה
    10/09/2019 12:50
    שירה, ירושלים
  7. יותר מחמישים אחוז ואף יותר מכך ממצביעי עוצמה יהודית אינם כהניסטים כלל ועיקר.
    אלה אנשים שהבינו בשכלם הישר שימינה לא ממלאת את היעוד של מפלגה דתית ימנית כפי שנהגה למלא מפלגת הבית היהודי או האיחוד הלאומי. ברגע שבנט מושך בחוטים מאחורי הקלעים, מעבר לגב של איילת שקד והרב רפי, זה לא אותה מפלגה, תהיה איילת מדהימה ככל שתהיה.
    אז עוצמה יהודית – זו האופציה היחידה לאנשים מאמינים שרוצים ממשלה ימנית! חד וחלק!

  8. ואין דיון מאיפה מגיעים עוד 3-5 מנדטים לליברמן, את זה אתה כן מבין?
    12/09/2019 12:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. סקר שקר.