בכיר בליכוד: הסיכוי של ‘עוצמה’ הוא 0%. שורפת כ-70,000 קולות

גורם פוליטי בכיר בליכוד: "אין שום תרחיש שבן גביר עובר את אחוז החסימה. תוצאות הבדיקה של ביבי העלו שבן גביר עתיד לשרוף קצת מעל שני מנדטים - בדיוק מה שחסר לגוש הימין על מנת להגיע ל-61 מנדטים • שקד: "זה תסריט שחוזר על עצמו. אם עוצמה תרוץ - לא תהיה ממשלת ימין"
אריה ריבקינד
ה' אלול התשע"ט / 04.09.2019 21:18

גורם בכיר בליכוד יוצא הערב (רביעי) במתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת עוצמה יהודית, משום שלדבריו היא מסכנת את שלטון הימין.

“לאחר בדיקה מעמיקה של עשרות סקרים שביצע הליכוד בשבועיים האחרונים, ברור לנו מעל לכל ספק ש’עוצמה יהודית’ לא עוברת את אחוז החסימה. למעשה היא רחוקה מאוד מאחוז החסימה”, אמר הבכיר.

הוא הוסיף: “עוצמה יהודית שורפת 2 וחצי מנדטים של מצביעי ימין. בבחירות כל כך גורליות שבהן גוש הימין בסכנה ושהליכוד נמצא בפער מתחת ללפיד וגנץ, אסור לבזבז קולות”.

בערוץ 7 צוטט גורם פוליטי בכיר: “נתניהו השקיע שבועיים כדי ללמוד לעומק האם יש איזשהו סיכוי להעביר את עוצמה יהודית את אחוז החסימה. לאחר ניתוח מעמיק של מספר סקרי עומק ובדיקות סטטיסטיות, עלה באופן ברור כי הסיכוי עומד על 0%”.

לדבריו, “אין שום תרחיש שבן-גביר עובר את אחוז החסימה. תוצאות הבדיקה של נתניהו העלו שבן גביר עתיד לשרוף כמעט 70,000 קולות, קצת מעל 2 מנדטים, בדיוק מה שחסר לגוש הימין על מנת להגיע ל-61 מנדטים.

“אחוז החסימה דורש כ-140,000 קולות. מטרתנו למנוע זריקת קולות לפח. 70,000 הקולות הללו ימנעו הקמת ממשלת ימין”.

גם איילת שקד, יו”ר מפלגת ימינה, מודאגת מהאיומים על גודלו של גוש הימין.

מפלגת זהות של פייגלין פרשה מהמירוץ אבל מבחינת שקד עדיין קיים מכשול נוסף – מפלגת עוצמה יהודית. “זה תסריט שחוזר על עצמו. אם עוצמה יהודית תרוץ – לא תהיה ממשלת ימין”, היא מזהירה בראיון שהעניקה ל’ישראל היום’.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ אמר בריאיון לרונן פולק ואמילי עמרוסי בתוכנית ‘כאן הערב’ בכאן רשת ב, כי “אין סיכוי בעולם שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה”.

הסקר האחרון –  אותו ביצע מכון מדגם ופורסם אתמול באתר וואלה – העלה כי עוצמה יהודית נמצאת מתחת לאחוז החסימה עם 2.7%.

בעוצמה יהודית אמרו בתגובה לדברי הגורם הבכיר בליכוד: “הודעת הגורם הבכיר בליכוד, ככל שהוא בכיר וככל שהוא מהליכוד, מוכיחה שבליכוד וויתרו על האופציה של ממשלת ימין והחליטו ללכת לממשלה עם גנץ-לפיד-ליברמן. אנשי הליכוד יודעים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלת ימין, ואם מדובר בדיווח נכון, מסתבר שסביבת נתניהו בחרה ללכת לממשלה עם גנץ ולפיד ובלי החרדים ומפלגות הימין. עוצמה יהודית תתמודד בבחירות ורק ניצחון שלה יחייב הקמת ממשלת ימין”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדון גביר !ואם בסוף לא תעבור את אחוז החסימה?
    04/09/2019 23:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ואז תקום ממשלת שמאל של לפיד,ברק,ערבים
    מי שמך לקחת סיכון כזה בשמנו?
    תפרוש לאלתר חסר אחריות
    אתה מסכן את עם ישראל

  2. אדון גביר !ואם בסוף לא תעבור את אחוז החסימה?
    04/09/2019 23:46
    אברהם קליין
  3. ואז תקום ממשלת שמאל של לפיד,ברק,ערבים
    מי שמך לקחת סיכון כזה בשמנו?
    תפרוש לאלתר חסר אחריות
    אתה מסכן את עם ישראל