רצו לפוצץ מכונית תופת: שני תושבי טמרה מואשמים בפעילות של דאעש

השניים, בני 22 ו-28, הורידו למחשביהם קבצים במטרה ללמוד איך להכין אמצעי לחימה ולהוציא לפועל פיגועים בשם ארגון הטרור הרצחני • קשרו קשר לרצוח את בן דודתו של אמין אשר שירת בעבר כחייל בצבא ארה"ב • הם נעצרו ביולי, והיום הוגש נגדם כתב האישום החמור
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ט / 22.08.2019 12:54

בפעילות משותפת של שב”כ ומשטרת ישראל נעצרו במהלך חודש יולי שני תושבי טמרה בחשד לביצוע פעילות נגד ביטחון המדינה בשם ארגון הטרור ‘המדינה האיסלמית’ – שהוכרז כארגון טרור.

העצורים הם אמין יאסין – בן 22, סטודנט לרפואה בסלובקיה ועלי ערמוש – בן 28, שנחשד ונחקר בעבר בחשד לביצוע עבירות ביטחון בזיקה לארגון דאע”ש, אולם לא הועמד לדין בהיעדר ראיות מספיקות.

השניים נעצרו בחשד לביצוע פעילות כנגד ביטחון המדינה בשם ארגון הטרור הרצחני.

במסגרת פעילותם לקידום מטרות ארגון הטרור, סייעו שני החשודים בהצפת אדיאולוגית ה’מדינה האיסלמית’.

עוד התברר בחקירתם בשב”כ ובימ”ר צפון של משטרת ישראל, כי השניים הורידו למחשביהם קבצים רבים המכלים תכנים של ‘המדינה האיסלמית’, לרבות הדרכה לשיטות להכנת אמצעי לחימה וביצוע פיגועי טרור, וזאת לטובת ביצוע פעולות טרור במועד מתאים.

צילום: דוברות המשטרה

היום (חמישי) הוגש כתב אישום כנגד השניים.

מעובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד יניב זהר, עולה כי במהלך שנת 2014, תמכו עלי ואמין בארגון המדינה האיסלאמית, דאע”ש, המוכרז  על פי פקודות למניעת טרור, כארגון מחבלים קיצוני ביותר.

 במסגרת תמיכה בשנת 2018  יצרו קשר השניים עם פעילי הארגון, העבירו בניהם תכנים ומסרים הקשורים לארגון באמצעות אפליקציית ‘טלגרם’.

 עוד עולה, כי השניים קשרו קשר לרצוח את בן דודתו של אמין אשר שירת בעבר כחייל בצבא ארה”ב וזאת זוכח חשדם כי הוא השתתף בהרג מוסלמים במסגרת שירותו הצבאי באפגניסטן.

 בנוסף, הנאשמים שוחחו על רצונם לפוצץ מכונית תופת במרכז עיר יהודית בישראל.

 הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההלכים המשפטיים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות