יעלון: לאן הגענו? I הליכוד: המזימה קרסה. דיקטטורים יטיפו לנו?

כל חברי רשימת הליכוד חתמו על עצומה: רק נתניהו יכהן בתפקיד רה"מ ולא אף חבר ליכוד אחר • בוגי מאוכזב: מזכיר הדרישה בצפון קוריאה לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג • הליכוד: "גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם הם האחרונים להטיף מוסר"
אריה ריבקינד
ג' אב התשע"ט / 04.08.2019 15:23

חבר הכנסת דוד ביטן החתים היום (ראשון) את כל 40 החברים הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 על ‘עצומת האחדות’, בה הם מתחייבים כי אין בכוונתם להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי הבחירות.

העצומה קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, בלי קשר לתוצאות הבחירות הקרובות.

במסמך נכתב: “אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה – ולא יהיה שום מועמד אחר”.

בנוסח ההצהרה נכתב גם: ”גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד – המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל.

“לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו״ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו״ר המפלגה. התסכול שלהם מובן: המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי”.

העצומה נולדה לאחר התבטאות של אביגדור ליברמן, יו”ר ישראל ביתנו, ולפיה אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות יצטרכו בליכוד לחפש מועמד אחר שיעשה זאת במקומו.

בכחול לבן הגיבו: “בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבין כחול לבן, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו”.

חבר הכנסת משה יעלון מכחול לבן תקף את היוזמה: “הידיעה על היוזמה להחתמת ח”כים מהליכוד על נאמנות ותמיכה בנתניהו, מזכירה את הדרישה בצפון קוריאה מכל אזרח ותייר לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג. אלה שלא נוהגים כך נעצרים, ואף נשלחים למחנה עבודה לחינוך מחדש.

“חברי הליכוד, לאן הגענו? למה אינכם אומרים בקול רם את מה שאתם חושבים על נתניהו, ועל השפל המוסרי שאליו הוא הוריד את המדינה והליכוד? ב-17.9 חייבים להחליף אותו, כדי להחזיר את המדינה אל המסילה!”

יו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ אמר: “הפראנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד'”.

תגובת הליכוד לכחול לבן: “גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד – המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. התסכול שלהם מובן – המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות