‘עוצמה’ רצה בדד • בן גביר: ‘בנט פוצץ הסכם, יש לו ברית עם לפיד’

עוצמה יהודית תרוץ לבד, לאחר שכשלו כל המגעים • עו"ד איתמר בן גביר תקף את הימין המאוחד: "מקווה שבנט לא יהיה חתום על הקמת ממשלת שמאל" • סמוטריץ: לא לקחת את ההצעה שלנו? רק בגלל אגו? • באיחוד הימין טוענים: בדקנו, התרומה של 'עוצמה' הייתה שווה פחות מחצי מנדט
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ט / 01.08.2019 20:35

מפלגת עוצמה יהודית הגישה הערב (חמישי) את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית – והיא תתמודד עצמאית בבחירות הקרובות.

זאת, לאחר שכשלו כל המגעים בין הימין החדש ועוצמה יהודית על ריצה משותפת, שנמשכו עד לרגע האחרון שלפני כניסת איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין לחדר הוועדה.

במקום הראשון ברשימה הוצב עו”ד איתמר בן גביר. במקום השני ברוך מרזל, בשלישי ד”ר אדווה ביטון – אמה של הילדה אדל ביטון הי”ד, שנרצחה בפיגוע אבנים רצחני, ובמקום הרביעי יצחק וסרלאוף – מנכ”ל המפלגה. במקום החמישי יו”ר ארגון להב”ה, בנצי גופשטיין.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת עוצמה תקף מוקדם יותר, עם בואו למשכן הכנסת, את מפלגת הימין המאוחד.

“בפעם הקודמת מנענו ממשלת שמאל ובזכותנו מונו אנשי איחוד הימין לשרים. זו כפיות טובה כלפנו. ישבתי עם שקד ביקשתי את המקומות 5 ו-8. הציעו לי מקום 8 וסגן יו״ר הכנסת או סגן שר או יו״ר ועדה”, אמר בן גביר.

הוא הוסיף: “איילת שקד קיימה איתי שיחה היום לפרוטוקול בלבד. יש גורמים שמונעים מטעמי אגו ואני מכוון את החיצים נגד בנט שיש לו ברית עם לפיד. הוא הוביל לפיצוץ ההסכם עם הימין המאוחד. אני מקווה שבנט לא יהיה חתום על הקמת ממשלת שמאל”.

השר בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת על החלטת ‘עוצמה’ לרוץ בנפרד ולשרוף עשרות אלפי קולות לגוש הימין.

“עוצמה עדיין חושבים לעשות דווקא, לא לקחת את ההצעה שלנו שמכניסה להם ח”כ וודאי לכנסת, ללכת להרפתקה חסרת סיכוי שתשאיר אותם בחוץ ורק תזרוק קולות ימין לפח? והכל רק בגלל אגו? אם זה כך אז הם באמת לא בשלים ציבורית כדי להיכנס לכנסת. נקודה”.

השר יריב לוין, שהגיע לועדת הבחירות המרכזית כדי להגיש את רשימת הליכוד, מתח ביקורת על אי הכללת עוצמה יהודית בימין המאוחד. “לא יתכן לנהוג פעם שנייה בחוסר אחריות ובגללם הולכים לבחירות. לא יתכן שבנט ושקד עושים זאת שוב ולא נוהגים באחריות”.

גם ח”כ דוד ביטן תקף את הימין המאוחד, בעקבות החלטת אנשי עוצמה יהודית לרוץ בנפרד: “אני קורא להם לאחד את כל הימין תחתיו כי אחרת נפסיד מנדטים. הליכוד תרם את חלקו בבחירות האחרונות ונתן מנדט שלם ברשימה שלו לבית היהודי. הם יכולים לתרום לטובת איחוד הימין כולו”.

מפלגת הליכוד הגיבה להחלטת עוצמה יהודית והימין החדש שלא לרוץ יחד בבחירות. “הפיצולים בימין יביאו אותנו לאבדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ”.

ב’כאן חדשות’ דווח כי באיחוד הימין בדקו את תרומת ‘עוצמה’ בבחירות 2019 וגילו שמדובר בפחות מחצי מנדט. כאשר בכירי איחוד הימין חששו שבן גביר יבריח מצביעים לליכוד ואפילו לכחול לבן.

לפי הדיווח, בנט המתנגד העיקרי לאיחוד. רק סמוטריץ’ דחף לאיחוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בן גביר הצדיק
    02/08/2019 00:53
    משה
  1. רצים איתך בכל הכח!