מי יירש את הגר”ש קורח זצ”ל בבני ברק? הגר”ש בעדני נגד הגר”י יוסף 

במהלך מעמד בהשתתפות מאות מרבני תימן הכריז הראשל"צ הגר"י יוסף על הגאון רבי עמרם קורח כמי שאמור להתמנות לרב העיר בני ברק - במקום אביו, והודיע כי אסור להתמודד על התפקיד מולו • מנגד: חבר המועצת הגר"ש בעדני ורבנים בכירים חתמו על תמיכה בגר"ש צברי
יוסף גרינבוים
ט"ו תמוז התשע"ט / 18.07.2019 12:15

ביום רביעי שעבר התקיים מעמד מרגש באלעד, בהשתתפות מאות מרבני תימן, לרגל הוצאת סדרת הספרים ‘חכמה קדומה’ על התורה, שחיבר הגאון רבי שלמה קורח זצ”ל, רבה של בני ברק.

בשיאו של הכינוס השתתף גם הראשל”צ הגר”י יוסף, שהכריז כי בנו ממשיך דרכו – הגאון רבי עמרם קורח, רב קהילת ‘תורת חיים’ בביתר עילית, הוא זה שראוי וצריך להמשיך ולרשת את מקום אביו ברבנות בני ברק – “ואסור לשום רב להגיש מועמדות נוספת ברבנות העיר”.

הראשל”צ אף הבטיח כי יעמוד על כך בתוקף, ו”על כל הרבנים לתמוך במועמדתו”. בדבריו ציין הראשל”צ, כי כך היתה דעתו הנחרצת של אביו מרן הגר”ע יוסף זצ”ל, שיש ירושה ברבנות, ואם אכן הבן ראוי למלא מקום אביו ביראה ובחכמה, הוא זה שיירש מקומו.

אין זו הפעם הראשונה בה מכריזים על מינויו של הגר”ע קורח כממלא מקומו של אביו: כבר במהלך ימי השבעה הכריזו גדולי הרבנים כי הגר”ע קורח צריך להמשיך להחזיק בתפקיד אותו מילא אביו, אלא שלא כל הציבור הספרדי בעיר מתאח מאחורי הגר”ע קורח.

אלא שלפי דיווח ב’יום ליום’, במהלך החודשים האחרונים, מאז פטירת הגר”ש קורח זצ”ל, יש מי שמוביל למינויו של הגאון רבי שמואל צברי, ראש מוסדות דרכי אי”ש בבני ברק, שזוכה לתמיכה מצד חבר מועצת חכמי התורה הגר”ש בעדני, המתגורר בבני ברק, לצד רבנים נוספים בהם הגר”ש בן שמעון, הגר”י רצאבי, והגר”מ פחימה, שחתמו על מכתב תמיכה ברב צברי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות