ברק נבהל מחשיפת הקשר עם המיליארדר ותירץ: “ריצה את עונשו”

אהוד ברק ניסה להדוף את הטענות על קשריו עם המיליארדר היהודי האמריקני ג'פרי אפשטיין, שריצה מאסר על ביצוע מעשה חמור בקטינה - ואמר: כתב האישום נגדו לא היה חמור • הסביר מדוע הוא מסרב לחשוף למה קיבל מליונים מ'קרן וקסנר' - והבהיר כי הוא מוכן להיות מס' 2 של עמיר פרץ
חרדים 10
י"א תמוז התשע"ט / 14.07.2019 00:34

יו”ר ‘ישראל דמוקרטית’, אהוד ברק, התייצב לריאיון מיוחד באולפן ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 – והתייחס לבעיות בדרך לאיחוד בגוש השמאל, לתחקיר ‘הארץ’ שחשף כי ברק והמיליארדר היהודי המואשם שוב בעבירות של מעשים חמורים במיוחד היו שותפים עסקיים בשנים האחרונות – וציין כי לא יחשוף על מה קיבל כ-10 מיליון שקלים מ’קרן וקסנר’.

על הטענות נגדו על הקשר עם ג’פרי אפשטיין, שהואשם השבוע שוב בעבירות חמורות בעשרות קטינות – אמר כי המיליארדר “ריצה את עונשו” בעת שקיים עימו קשרים עסקיים.

ברק ציין: “אני עסקתי גם בפעילות עסקית וגם פרטית מול בן אדם שבמילייה שלו היו נשיאי האוניברסיטאות המובילות בארה”ב, היו פילנטרופים המובילים בעולם, פילוסופים, אנשי רוח, שרים וסגני שרים לשעבר בממשלי קלינטון ואובמה ואנשים מרכזיים מאד במשטר של טראמפ. המערכת האמריקאית כולה לא שמה עליו תג שהוא פסול – לא בחברה ולא בעסקים. השר שהתפטר עכשיו מממשל טראמפ היה התובע ועכשיו הוא אומר שהוא התרשל, אז את מצפה ממני שאני אבחין?”

ברק אמר גם כי כתב האישום הקודם נגד אפשטיין, במסגרתו הורשע וריצה עונש על מעשה חמור בקטינה – “לא היה חמור”.

ראש הממשלה לשעבר התייחס גם למיליונים שקיבל מ’קרן וקסנר’ – ואמר: “אין לגביי טענה על שום עבירה, אבל ראש ממשלה מכהן ששקוע עד הצוואר בפלילי מנסה ליצור השוואה ביני לבינו על ידי הסיפור הזה. זה ספין גדול וחשוב שהשמאל לא ייפול לתוך המלכודת הזו ויאמץ את הספין הזה שמשרת את ראש הממשלה.

“לא קיבלתי דין וחשבון מביבי ולא מאף אחד אחר”, ציין. “אבל אני מתכוון להיות פעיל עוד 15 שנה ולהתפרנס מאותם הדברים עצמם, אני לא יכול להרשות לעצמי לאבד את ההשתכרות שלי דרך לחץ פוליטי. אני נותן ייעוץ במקומות אחרים ואם אני אפול פעם אחת למלכודת הזו, שאפשר להוציא ממני פרטים על ייעוץ שנתתי, איש לא ישכור את שירותיי”.

ברק נשאל מדוע הוא מסרב לחשוף את המידע למרות שנשיאת הקרן, אלקה אברמסון, אמרה כי היא מוכנה שיחשוף אותם – והשיב: “היא אומרת אבל היא מבינה בדיוק שמדובר בישראל ומדובר בשיח פוליטי. אני יועץ של בנק גדול בשווייץ. אני חוזר ואומר האם אי פעם ביקשת מעורך דין שהתמנה לשר שיפרט את הייעוצים שהוא נתן. הוא לא יכול לספר לך את זה. אין פה שום עבירה. כל המשחק הוא ספין פוליטי. האנשים האלו החליטו להטיל אימה עליי. הם חקרו למי עשיתי ייעוצים. ואני אומר, אין שום סיכוי שאני אומר ואני לא אתנגד לומר אם קרן וקסנר – הלקוח – תחליט לומר”.

ברק דחה את הטענה שכניסתו לזירה הפוליטית מפלגת את הגוש: “נכנסתי כדי לנסות ולאחד”.על האפשרות לחיבור עם מפלגות אחרות בגוש השמאל – אמר ברק: “נכנסתי לזה בלי תנאים מוקדמים, מאמין שצריך להיות איחוד. אעשה הכול כדי שיהיה איחוד”.

הוא חזר על דברי עמיר פרץ וטען: “שאלות פרסונליות לא יהיו מחסום. אני יודע שרוב בוחרי המרכז-שמאל מעדיפים שאני אוביל איחוד, אבל השיקול הפרסונלי לא יהיה”.

בהתייחס לסקרים אמר: “הציבור יחליט, יש לנו סקרים עם 5 מנדטים – כמו מפלגה עם עשרות שנים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביביבי יתוש מול השחיתות של ברק עוד תראו בעתיד והוא בדרכו של אולמרט
    14/07/2019 08:20
    אורי
  1. חבל על הפנטהוז שקנה במגדלי אקירוב

  2. בית ברל ברק חגג וחוגג
    15/07/2019 10:29
    ברק גנב אכי גדול לחקור בבית ברל
  3. בבית בירל ברק חגג וחוגג