לפני שפלג שידר תמלילים, ביבי פתח צ׳ט לייב – והגיב: ‘גנץ טי.וי’

בחדשות 12 פורסמו תמלילים מחקירת ראש הממשלה בתיק 1,000 • אבל כמה דקות לפני, נתניהו פתח שידור בפייסבוק והצליף: "גנץ-ברק טי.וי, יש להם דובר חדש, קוראים לו גיא פלג" • עו"ד על התמלילים: "אם על 'חקירות' כאלה מתבסס תיק נתניהו, אפשר לזרוק את התיק הזה לפח כבר עכשיו"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ט / 08.07.2019 21:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להעמיד לרשות המיליארדר ארנון מילצ’ן מסוק של חיל האוויר. כך פרסם הערב (שני) העיתונאי גיא פלג בחדשות 12.

הפרסום, על חקירת תיק 1,000, כלל את תמלול חקירת נתניהו על ידי תנ”צ כורש ברנור, אז ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

לפני פרסום תמלילי החקירה, ראש הממשלה פרסם בחשבון הפייסבוק שלו סרטון תגובה בשידור חי, בו כינה את אנשי חברת חדשות 12 ‘גנץ טי.וי’.

“רציתי לעדכן אתכם בחידוש האחרון של קמפיין גנץ טי.וי, כלומר גנץ ברק טי.וי”, אומר נתניהו. “יש להם דובר חדש, קוראים לו גיא פלג, הוא מתקשר ב-7:32 הערב, 28 דקות לפני המהדורה, ומודיע לנו שיש לו מה?

(אחד הדוברים קורא: “הערב נביא חלקים נרחבים מחקירתו של ראש הממשלה בתיק 1000. נביא את הקטעים שבהם נחקר בעניין החכרת מסוק למילצ’ן לירדן)

“הוא מביא קטעים נרחבים”.

(הדובר: שאלתי, מה הטענות? הוא אומר, “לנו אין טענות, למשטרה היו, החוקר שואל, ראש הממשלה משיב, ובאריכות, נביא דבריו במלואם. כה ארוכים, עד שהחוקר מעיר לנתניהו שהוא נואם).

נתניהו: “כלומר זה הולך להיות חוקר… ביבי…נקודותיים…חוקר…נקודתיים. הבנו את הפרנציפ…”

נתניהו ממשיך: “הבחירות האלו הן בשאלה, מי צריך להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, וזה אנחנו. יש לנו ניסיון מוכח, מנהיגות מוכחת, והישגים – הישגים מדיניים, הישגים כלכליים, הישגים בטחוניים – המדינה היא כוח עולמי עולה.

“בני גנץ? מה אני אגיד לכם…חסר ניסיון, לא אדם חזק, אני מכבד אותו אבל הציבור צריך לבחור בין שני הדברים האלו. ובגלל שהציבור בוחר, והציבור יודע מי צריך להיות ראש ממשלה, אז מה ש’גנץ טי וי’ מנסה לעשות – באמצעות הדובר שלו גיא פלג, זה בעצם לנסות בכל דרך להסיט את הדיון, להסיט את תשומת הלב מהשאלה הזו, ברכילות, בקטעי חקירות, בהדלפות מגמתיות, לנסות לשנות את ההחלטה שלכם.

כי הם חושבים שאתם בוטים, שאתם הדיוטים. זו תעמולה מגויסת, ממש ערב-ערב, כל פעם איזה חלק אחר, וכל פעם נעדכן אתכם לפני, אז צפו ב’גנץ טי וי’, אבל בואו לפה לקבל את הדברים החשובים – מי צריך להיות פה ראש ממשלה, אני או בני גנץ? זו השאלה שאתם צריכים לשאול”.

‘חקירה’ שערורייתית והזויה

עו”ד אביעד ויסולי, יו”ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, הגיב על הפרסום:

“התמליל שציטט גיא פלג בחדשות 12 מחקירת נתניהו אינו מצביע על חקירת משטרה, אלא על חוצפה של חוקר שמבין שאין לו כלום ביד, ולכן הוא מטיח בנחקר האשמות בצרורות מבלי לתת לו דקה להשיב עליהן.

זו לא חקירת משטרה. זו פארסה שיכולה להתאים כמערכון ל”ארץ נהדרת”. מזה לא יצא תיק פלילי רציני.

החוקר, כורש ברנור, ראש יאח”ה, הבין מייד שהעמדת מסוק לאיל עסקים הודי לפגישה עם שלטונות ירדן בנוגע למיזם עסקי ענק, הוא ההיפך הגמור מעבירה פלילית – כך בונים קשרים ומיזמים בינלאומיים.

אז החוקר ירה שאלות, וכל פעם שנתניהו הגיע למילה השלישית (!) בתשובה הוא הפסיק אותו בעוד שאלה ועוד שאלה ועוד שאלה – בלי סוף שאלות ותשובה אחת.

אם על ‘חקירות’ כאלה מתבסס תיק נתניהו, אפשר לזרוק את התיק הזה לפח כבר עכשיו. חבל ‘לשגע את המדינה’ בשטויות כאלה.

לא ברור למה פלג הקריא את המונולוג של החוקר ולא השמיע את ההקלטה עצמה (מה הוא הסתיר?), אבל ברור שמזה לא תצא הרשעה פלילית.

אחרי ‘חקירה’ שערורייתית והזויה כזו, אפשר רק להבין ולהסכים עם דברי נתניהו: לא יהיה כלום כי לא היה כלום. מוטב שהפרקליטות תגנוז תיק פלילי שמבוסס על ‘חקירות’ כאלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות