“אני בהלם! לא מוצא את התלמיד במערכת התלמידים, כאילו התאדה”

ביקורת של מס הכנסה בבני ברק חשפה: העמותות לא דיווחו על הכנסות מתרומות • "לא ידעתי שצריך לרשום קבלות על הכנסות מהעברות בנקאיות"
שייע קליין
ה' תמוז התשע"ט / 08.07.2019 15:50

פקיד שומה ת”א 5 ערך לאחרונה מבצע ביקורות שהתמקד בעמותות בערים תל-אביב, יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק וגבעת שמואל.

במהלך המבצע נערכו ביקורות ב-75 עמותות, ונמצא כי 16 מתוכן לא רשמו הכנסות.

 “אני בהלם! אני לא מוצא את התלמיד במערכת התלמידים, כאילו הוא התאדה מהמערכת! אנחנו נחפש ונמצא” – כך ענה חשב בעמותה העוסקת בחינוך, כאשר נמצאו בביקורת במקום שישה צ’קים בסך כולל של 12,945 שקלים שהועברו לצורך שכר לימוד ולא נרשמו או תועדו בספרי העמותה.

במהלך ביקורת בעמותה העוסקת בתרבות ואומנות עלה כי תרומה על סך מיליון שקלים שהועברה בהעברה בנקאית, לא תועדה. לשאלת המבקרים מדוע לא תועדה התרומה – ענה החשב: “הייתי בחופשה ולכן עדיין לא נרשמה התרומה ולא יצאה קבלה”.

 בהמשך, הגיעו המבקרים לעמותה העוסקת בחינוך, בה נמצא כי תרומות שהיא מקבלת באמצעות העברות בנקאיות לא מתועדות, וכי העמותה כלל לא מנהלת פנקס קבלות.

על כך ענה מנהל העמותה: “לא ידעתי שצריך לרשום קבלות על הכנסות מהעברות בנקאיות”.

בתגובה דומה נתקלו המבקרים בביקורת בעמותה אחרת, במהלכה עלה כי העברות בנקאיות בסך 118,570 שקלים לא תועדו בספרים ולא הוצאו בגינן קבלות. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו העברות אלו – ענה המנהל: “לא חשבתי שעל הוראות קבע צריך לרשום קבלה”.

 בעמותה נוספת נמצאו תשע העברות בנקאיות משנת 2018 בסך כולל של 162,000 דולר, אשר בגינן לא יצאו קבלות ולא נמצא להן תיעוד.

לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו העברות אלו, ענה מנהל העמותה: “זו עמותה אמריקאית והיא מטפלת בזה, אין לי מה להוציא לה קבלה”.

 ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכו לבדוק את תלמוד התורה..של משפחת הרוש..מעילמים מקצועות..מוסיפים תלמידים וילדי הרב מנהלים את בתי הספר..משרד החינוך יודע ומעלים עין
    10/07/2019 07:00
    יאנה
  1. הכל רקוב והבערות של האוכלוסיה גדלה

  2. פעם אחת לא מעידה כלל וכלל
    10/07/2019 10:34
    ללוש
  3. חחחח

  4. מס הכנסה העושק והגנב הם שמאלנים מסריחים שבאים רק לדתיים במקום לערבים ולגויים
    10/07/2019 13:09
    נעמה צדק
  5. מס הכנסה בא ומתלעם רק על הדתיים שאולי קומץ זניח לא משלם , מס הכנסה והמדינה בכלל חכמים רק נגד חלשים , כמו הדתיים , האתיופים , ואוכליסיות חלשות , אבל לצאת נגד הערבים והבדואים מעלימי המיסים הכי גדולים הם לא יוצאים ופוחדים לעשות להם שם ביקורות , לזה אני קוראת קוקסינלים שיומכם יבוא על כל אחד מכם שעובד שם בקרוב מאוד