בדרך לליכוד או גוש ימין ליברלי? איילת שקד: “מדברים עם כולם”

שרת המשפטים לשעבר צפויה להודיע באיזו מסגרת תתמודד בבחירות: "צריך לראות כיצד המפה הפוליטית מסתדרת. נחכה עוד שבוע-שבועיים" • הערכות: מפלגות הימין יאוגדו בשתי רשימות - גוש ימין ליברלי שיכלול את 'הימין החדש' ו'זהות' של פייגלין, וימין חרד"לי של איחוד מפלגות הימין
חרדים 10
כ"ד סיון התשע"ט / 27.06.2019 20:52

איילת שקד, מי שהייתה השרה הפופולרית, המשפיעה והחזקה ביותר בממשלה האחרונה, התייחסה לעתידה הפוליטי – וסירבה להצהיר הערב (חמישי) באיזו מסגרת תתמודד בבחירות לכנסת ה-22.

בראיון לעופר חדד בחדשות 12 – שיפורסם במלואו במוצאי שבת – התייחסה שקד לפיטורים ממשרד המשפטים, עתידה הפוליטי וגם – היחסים העכורים עם משפחת נתניהו.

שקד התייחסה גם לניסיון להשתלב ברשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-22, וסירבה להפנות אצבע מאשימה כלפי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שלפי הדיווחים מנעה את שריונה ברשימה.

“לא היו פריימריז ולא היו בחירות לליכוד”, אמרה שקד. “מבחינת הקונסטלציה הפוליטית שבה ארוץ – נחכה עוד שבוע-שבועיים”.

על מעורבותה של שרה נתניהו אמרה: “אני לא יודעת אם זה נכון”.

שקד הוסיפה והתייחסה לעתידה הפוליטי: “יש ראש ממשלה אחד ויו”ר אחד לתנועת הליכוד וקוראים לו בנימין נתניהו. צריך לדבר לקראת סגירת הרשימות ולראות כיצד המפה הפוליטית מסתדרת. אנחנו מדברים עם כל הגורמים הרלוונטיים”.

באשר לאפשרות שבכנסת הבאה תוענק לנתניהו חסינות מלאה מהעמדה לדין – אמרה שקד: “אני לא חושבת שצריך לשנות את החוק, אין שום כוונה לשנות את החוק. החוק נשאר כפי שהוא. אם יגיע נושא החסינות לוועדה בכנסת אנחנו נשקול ונחליט אז מה לעשות”.

מהליכוד נמסר בתגובה לשידור הציטוטים מהריאיון: “בכירים רבים בליכוד מתנגדים בתוקף לשיריונה של איילת שקד בליכוד”.

גוש ימין ליברלי מול גוש חרד”לי

ב’כאן חדשות’ דווח הערב, כי שרת המשפטים לשעבר כבר הגיעה להחלטה בנוגע לעתידה, וההערכה היא שהיא תצטרף לגוש ימין ליברלי, שיכלול בין השאר את מפלגת הימין החדש – בראשה עמדה שקד במערכת הבחירות האחרונה – ואת זהות של משה פייגלין.

לפי דיווח של יואב קרקובסקי, על ההחלטה על עתידה הפוליטי צפויה שקד להודיע בעוד כעשרה ימים, לאחר שתשוב מחופשה משפחתית.

אם אכן תצטרף לגוש ימין ליברלי, המורכב מגורמים דתיים וחילוניים, המשמעות היא שיהיו שתי רשימות שיאגדו את שבע המפלגות הנמצאות מימין לליכוד. כאשר מול גוש הימין הליברלי יהיה הגוש החרד”לי עם הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר.

נעדרה מכנס פעילי הימין החדש

אמש ערך שר החינוך לשעבר נפתלי בנט בתל מונד כנס לראשי מטות ופעילים מרכזיים במפלגת הימין החדש, אבל מי שבלטה בהיעדרה הייתה היו”ר המשותף במפלגה איילת שקד.

לפי דיווח של ירון דורון ב’ישראל יום’, בנט התייחס בפתח דבריו להיעדרותה של שרת המשפטים לשעבר, ואמר כי ישמח אם היא שוב תרוץ יחד איתו, אך הוסיף כי הימין החדש תרוץ בבחירות לכנסת ה-22 גם בלעדיה.

“אני מת על איילת, אנחנו חברים טובים המון שנים אבל אנחנו מתקדמים בלעדיה”, אמר בנט. “הדלת פתוחה בפניה, היא מוכשרת ופופולרית, אבל התנועה מתקדמת גם בלעדיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשארה שקד
    28/06/2019 13:19
    רחמים כהן
  1. שקד יקרה מי נותן חסינות לא ראוי לשבת בכנסת ועובדה לא עברת את אחוז החסימה וגם הפעם אם תרוצי לבד לא תעברי את אחוז החסימה ובקשר לברק מלכלכת חופשי ואת שרת המשפטים שרוצה להחליף את השופטים להציל את העברינים שבכנסת את לא ראויה להיות גם חברת כנסת אני לא בוחר בך ולכל מפלגה שתושבי בא את מסוכנת לדמוקרטיה