מיקי זהר: ביטול פיזור הכנסת בלתי אפשרי • זאב אלקין: “דיווחי סרק”

ח"כ מיקי זוהר: המצב המשפטי לא היה מאפשר להוביל מהלך שיבטל את פיזור הכנסת • זאב אלקין: אין שחר לפרסומים על ביטול פיזור הכנסת
חרדים 10
כ"א סיון התשע"ט / 24.06.2019 10:35

ח”כ מיקי זוהר התייחס הבוקר (שני) בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית ‘קלמן־ליברמן’ בכאן רשת ב’, לפרסומים אודות בדיקה שערכו בכירים בליכוד לאפשרות של ביטול פיזור הכנסת.

“למדתי על היוזמה מהתקשורת”, ציין זוהר, “הלכתי ליועץ המשפטי של הכנסת ללמוד מה ההתכנות והוא אמר לי שההתכנות המשפטית לכך היא מאוד נמוכה עד בלתי אפשרית”.

זוהר הסביר: “גם אם היה מתקדם חוק לביטול פיזור הכנסת זה היה מותנה בהקמת ממשלה מיידית. אי אפשר לבטל פיזור הכנסת לפני שאתה יודע בוודאות שהייתה לך ממשלה.

“לדעתי זה מאוד קשה ומורכב כי אנחנו לא בסיטואציה כרגע לשבת עם ליברמן בממשלה. למהלך כזה היה צריך רוב מיוחס של 80 ח”כים, רוב שמורכב כנראה גם מכחול לבן והם פוסלים באופן שרירותי ישיבה עם נתניהו”, הוסיף ח”כ זוהר.

נציין, כי על פי הדיווח האפשרות שנבדקה היתה לבטל את פיזור הכנסת וללכת לממשלת אחדות עם סיעת ‘כחול לבן’. עם זאת, ככל הנראה המגעים לא הבשילו למהלך מעשי.

בליכוד בדקו גם את האפשרות שמפלגות נוספות בכנסת יתמכו במהלך, ופנו בנושא לפחות לשלושה ראשי מפלגות.

השר זאב אלקין אמר הבוקר כי אין שחר לפרסומים על ניסיון כזה.

אלקין אמר לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב כי הוא מציע לא להתייחס ל”דיווחי הסרק האלה”. לדבריו, אין אפשרות כזאת והיא אינה אפשרית משפטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות