ב-48 שעות הקרובות ימונו שני שרים חדשים – במקום שקד ונפתלי בנט

לראש הממשלה אין כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו • נתניהו: שר המשפטים הבא יהיה מהליכוד • פעילים מרכזיים בבית היהודי-האיחוד הלאומי דורשים את התיק לסמוטריץ': 'התיקים האלה שייכים לנו. סמיה ולא כך יהיה, בוחרי הימין יידעו כבר כעת מה כוונותיו של ראש הממשלה'
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ט / 02.06.2019 18:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה ממלאי מקום לשרי המשפטים והחינוך ב-48 שעות הקרובות.

מלשכת נתניהו נמסר כי לראש הממשלה אין כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו לאחר פיטורי איילת שקד ונפתלי בנט.

”ראש הממשלה ידע מראש שהשר לוין לא מעוניין במילוי מקום. כל פרסום אחר בעניין מינוי השרים הוא ספוקלציה”, הוסיפו בלשכת נתניהו.

לפי דיווח  ב’כאן’, ראש הממשלה מעוניין למנות את יו”ר איחוד מפלגות הימין, הרב  רפי פרץ  – לשר החינוך.

השר יריב לוין מהליכוד הבהיר כי אינו מעוניין לכהן כשר משפטים באופן זמני.

לפי דיווח ב’כאן’, נתניהו אמר כי שר המשפטים הבא יהיה מהליכוד.

ראש הממשלה פיטר את בנט ושקד משום שחשש מהתחזקותם לקראת הבחירות, וכדי למנוע את נוכחותם בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתתקיים ביום שלישי הקרוב.

לפי דיווח בערוץ 7, הבוקר (ראשון) פנה נתניהו אל הרב רפי פרץ, יו”ר הבית היהודי, וביקש לקבל מכתב משותף החתום על ידי פרץ ובצלאל סמוטריץ’, בו הם מבקשים לפטר את שקד ובנט, זאת בהמשך לדרישה של פרץ לפטר את שני קודמיו בתפקיד.

פרץ שקל את האפשרות, אך סמוטריץ’ סירב בתוקף לדרוש את פיטוריהם.

ראש הממשלה שזעם על נוכחותם של בנט ושקד בישיבת הממשלה הבוקר, החליט בסופו של דבר לפטר אותם לאלתר ולא להמתין לדרישה רשמית של ‘איחוד מפלגות הימין’.

בתוך כך, פעילים ויו”רי המטות המרכיבים את סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי קוראים לראש הממשלה  למנות את יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ואת יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ לתיקי החינוך והמשפטים.

הקריאה באה לאחר ההודעה על פיטורי השרים.

יו”ר המטה החרדי באיחוד הלאומי, יעקב מיוחס, הסביר את הדרישה: “תיקי החינוך והמשפטים שייכים לסיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, לפי הסכם שנחתם עם ראש הממשלה בכנסת הקודמת. בנט ושקד החזיקו בתיקים כנציגי הסיעה והמשיכו בכך גם לאחר עזיבתם והקמת מפלגת הימין החדש.

“אך מה שהיה מוסכם מסיבות שונות, גם כשכבר לא ייצגו את הבית היהודי-האיחוד הלאומי, לא רלוונטי במקרה שפוטרו על ידי ראש הממשלה, וכעת אך טבעי שלאחר פיטוריהם יחזרו התיקים לידי נציגי הסיעה – ויפה שעה אחת קודם”.

לדברי מיוחס, לפי חוק יסוד הממשלה קיימת האפשרות בממשלת מעבר להעביר תפקיד שר לכל חבר כנסת, ללא אישורה של הכנסת – כך שלצורך מימוש ההסכם המקורי לא נדרש ראש הממשלה לשום מהלך פוליטי מורכב.

“במידה ולא כך יהיה, ראוי שיעורר הדבר שאלות ציבוריות בקרב קהל הבוחרים מימין לגבי כוונותיו של ראש הממשלה לתת את התיקים האלו לסיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות